Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ägg ägg ägg ...

  • Fettso 15 december 2008

    Hönsen har löpt amok och värper som kulsprutor, men vad ska jag göra av alla äggen? :o
    Är vid detta laget lite trött på omelett, äggröra och stekt ägg ...

    Jag skulle gärna vilja ha recept som innehåller massor med ägg - gärna på saker som man kan frysa in.
    Några tips?

  • Nettan75 15 december 2008

    Bor du i närheten får du gärna komma över med några ;)

  • systeryster 15 december 2008

    Gjorde jitterbuggare igår då behövs äggvitan till marängsmeten.Eller varför inte göra maränger.

  • jenkar 16 december 2008

    ÄGGOST

  • Gillsan 16 december 2008

    (H)Gör Norska lappar ,de går bra att frysa in och är jättegoda jag har det bland mina recept. mvh Gillsan:p

  • Bianca 16 december 2008

    Sök på "halvfrusen italiensk chokladtårta" här så hittar du en supersmarrig efterrätt med massor av ägg och ingen grädde, kan rekommenderas som GI-avslutning ifall man tar strösöt istället för vanligt socker

  • Fettso 16 december 2008

    Maränger är ju inget alternativ, eftersom detta är RIKTIGA ägg, dvs de har en massa knall-gul gula, och inte så himla mycket vita. :p

    Ska genast leta upp Norska lappar (Vad är det? Plättar? :o) och äggost och sedan ska det lagas!

  • Gnurf 16 december 2008

    Gör Matpaj i långpanna helt enkelt. Deg på 50/50 vete/grahamsmjöl, kesella (1%), smör/margarin. Kavla ut och klä långpanna, förgrädda 10 min. Woka lök, paprika, wokgrönsaker, köttfärs, skinka, kassler (din fantasi sätter gränsen :D), fyll pajskalet, vispa ihop en äggstanning och häll över. Mååånga ägg blir det till en långpanna. Går alldeles utmärkt att frysa....:D

  • KramisGumman 16 december 2008

    Bor du nära mig..köper gärna några.....

    äggtoddy till jul....

  • matnjutaren 16 december 2008

    Pannkakor, så klart. :p Stek, vik, å "vips" in i frysen. (Y)
    Crepes går ju utmärkt att förbereda så pass långt att de gräddas och stoppas i frysen med smörgåspapper emellan.
    Rulltårtor.. typ..till tårtbottnar o dylikt.

  • Eery 16 december 2008

    pinocciotårta till jul kanske?

  • segerwitch 16 december 2008

    (L)Guda god ägglikör(Y)

    Ägglikör

    :pHar gjort 4 satser till mina 4 vuxna barn:p Där gick 40 ägg(Y)

  • The_mama97mia 16 december 2008

    säger som föregående talare - pannkakor och plättar - lätt att frysa in o ta fram så mkt man behöver. Annars är ju pajer med äggstanning tacksamt att göra o frysa in. Tror minsann att vi har diskuterat detta i annan tråd här ang överblivna äggvitor - att man skulle kunna frysa in det?

    Lyckans ost - lr lyckans ägg? = lyckans äggost?

    :)

  • Lilljeppe 17 december 2008

    Finns ju massa tårtor du kan göra. MUMS

  • bernit 17 december 2008

    Spettekaka !!

  • gillsparr 18 december 2008

    Det går jättebra att frysa in ägg, skriv på burken hur många ägg du knäcker i varje burk.
    Jag provade frysa in vitan för att sedan tina och vispa till marrängtårta och det gick utmärkt!:D

  • MatAnders 18 december 2008

    Jag har en god pastasås där det går åt rätt många ägg gulor kallas för "marseille pasta" jättegod sås med vitlök och kött.

  • Svesse60 18 december 2008

    Här kommer ett förslag från mig där det går åt många ägg!

    Sockerkaka i långpanna

  • monac 18 december 2008

    gör frittata...paprika ,lök,svarta oliver,röd hackad chili i en stekpanna åså på med omelett smet. blanda i riven ost... västerbottensost typ eller fetasost.Hackar i blad persilja. kör den färdigt i ugnen. jag använder 7-8 ägg till en stekpanna.
    jääääätte gott!
    Kanske inte är en traditionell frittata...men de är min tappning.
    Trevligt med egna ägg....såg precis ett hemskt program om burhöns med Jemie oliver. fy fan!:'(
    nu blir det uteslutande kravägg här!!!!

  • matnjutaren 18 december 2008

    Skrivet av monac den 18 dec 2008

    gör frittata...paprika ,lök,svarta oliver,röd hackad chili i en stekpanna åså på med omelett smet. blanda i riven ost... västerbottensost typ eller fetasost.Hackar i blad persilja. kör den färdigt i ugnen. jag använder 7-8 ägg till en stekpanna.
    jääääätte gott!
    Kanske inte är en traditionell frittata...men de är min tappning.
    Trevligt med egna ägg....såg precis ett hemskt program om burhöns med Jemie oliver. fy fan!:'(
    nu blir det uteslutande kravägg här!!!!


    Jag såg det med...:'(
    Håller med dej om att det UTESLUTANDE blir kravmärkt hos mej med hädanefter!!
    FY vad hemskt det var! :'((N)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.