Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ägg ägg ägg ...

  • KramisGumman 18 december 2008

    :D

  • Matvagott 18 december 2008

    Skrivet av Fettso den 15 dec 2008

    Hönsen har löpt amok och värper som kulsprutor, men vad ska jag göra av alla äggen? :o
    Är vid detta laget lite trött på omelett, äggröra och stekt ägg ...

    Jag skulle gärna vilja ha recept som innehåller massor med ägg - gärna på saker som man kan frysa in.
    Några tips?


    Slabbedabber (Porösa plättar)

    ca 10 st

    Ingredienser
    3 dl vetemjöl
    1 tsk bakpulver
    1 tsk vanilinsocker
    3/4 dl strösocker
    1½dl mjölk
    1 ägg

    3-4msk strösocker att doppa dem i.

    Gör så här
    Blanda alla ingredienserna i en bunke till en seg smet.
    Värm en stekpanna med smör i, klicka ut och platta till lite.
    Stek på varje sida.
    doppa i strösocker
    servera direkt
    Ät dem varma .

    Lycka till.

  • whiskykaka 19 december 2008

    Vad lycklig du är som har mycket ägg.
    Passa på att göra din egen pasta, då går det åt många ägg och det är jättelätt.
    Man behöver inte ha pastamaskin. Man kan kavla tunt, vika och skära i halvcentimeter breda remsor. Hänga på tork över en duk och koka som vanligt.
    Lycka till önskar Anna

  • matnjutaren 25 december 2008

    Tack farmoringer! (L)
    HÄR var den tråden...:p

  • farmoringer 25 december 2008

    Skrivet av matnjutaren den 25 dec 2008

    Tack farmoringer! (L)
    HÄR var den tråden...:p


    Du hittade den före mig ser jag.. Jag har också letat...:D

  • matnjutaren 25 december 2008

    Konstigt bara att det blev 2 av samma eller hur? :p

  • farmoringer 25 december 2008

    Kanske berodde på de dåliga servarna som var...Eller de bytte kanske precis då...Kanske har någon sett att det var felkategori som den hamnade i så därför kom en tråd till

  • matnjutaren 25 december 2008

    Skrivet av farmoringer den 25 dec 2008

    Kanske berodde på de dåliga servarna som var...Eller de bytte kanske precis då...Kanske har någon sett att det var felkategori som den hamnade i så därför kom en tråd till


    Det kallas..."JUL-TUR"..:p
    för nu får den som startade tråden dubbelt så många svar! :D(Y)

  • anneli1989 12 mars 2009

    min favorit lunch/frukost är helt klart denna.

    riv två- tre morötter. hetta upp en stekpanna med olivolja (rikligt) stek morötterna länge så de blir mjuka och lite krispiga häll över tre ihop vispade ägg. salta och peppra.

    servera med ruccola.

    såå sjukt gott i bekantskaps kretsen kallas den omelltoperfetto :D

  • Okänd 12 mars 2009

    En klar favo är följande:
    Knäck 5 -6 ägg i en skål, 1 tsk paprikapulver gärna stark, salt nymalen vitpeppar. Ett par matskedar vatten. Vispa ihop.
    Skär en bit varmrökt sidfläsk i strimlor, 1 gul lök i skivor, 1 röd och 1 grön paprika i strimlor.
    Stek fläsket i en stekpanna, lägg i lök och paprika, fräs tills paprikan är knappt färdig, häll på äggsmeten, sänk värmen, rör om försiktigt så att ej gräddad smet kommer ner till stekpannans botten, själp upp omeletten på ett serveringsfat när all smet har stelnat. ät tillsammans med sweet chilisås.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.