Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Äggfri risgrynspudding

  • Dagiskokerskan64 23 maj 2011

    Hej! Jag jobbar på en förskola och har två barn som är äggallergiker. Behöver recept på äggfri risgrynspudding. Detta är nåt som alla barnen älskar och jag vill ge även de andra två detta!
    Hoppas någon kan hjälpa mej!
    Tack på förhand!

  • margitkallgren 23 maj 2011

    Här är ett gammalt recept som jag gjort många ggr då jag hade en dotter som var äggallergisk.
    Den heter Världens enklaste risgrynspudding. Du utesluter bara de två äggen som lagts till senare.
    Finns bland mina recept. Margit

  • The_mama97mia 23 maj 2011

    förlåt om jag är helt tokigt ute, jag reserverar mig -
    men om du kunde få tag på kalvmjölk - eller råmjölk heter det. Mkt proteinrikt, stannar och har som "äggfunktion" - tänk "kalvdans"- ?

    Men det är ju inte hönsägg. Vet inte om det är samma protein som äggallergiker inte tål?

    Var bara en ide!

  • Okänd 23 maj 2011

    jag har köpt en pkt som heter no egg, är ett pulver som man blandar ut i vatten som ska ersätta ägget. 1 tsk + 2 tsk vatten = 1 ägg

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.