Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Älskar brysselkål..men..till vad??

  • Ostbrickan 31 oktober 2011

    som rubriken säger så älskar jag det. men till vilken vardagsmat skulle det passa?? förslag?

  • The_mama97mia 31 oktober 2011

    Till nästan allt fläskkött är det ju toppen som tillbehör!

  • Liindis 31 oktober 2011

    Köttfärslimpa eller pannbiff!!
    Kanon gött!!

  • Liindis 31 oktober 2011

    Ungsomelett med trattkantareller stekt falukorv och brysselkål ,
    Eller stuvad brysselkål med falukorv eller kassler och kokt potatis mycket gott!

  • Ostbrickan 31 oktober 2011

    Skrivet av Linda68 den 31 okt 2011

    Ungsomelett med trattkantareller stekt falukorv och brysselkål ,
    Eller stuvad brysselkål med falukorv eller kassler och kokt potatis mycket gott!


    ÅH stuvad brysselkål! Måste provas (L) med kassler låter ju kanon. TACK!

  • Liindis 31 oktober 2011

    Skrivet av Ostbrickan den 31 okt 2011

    Skrivet av Linda68 den 31 okt 2011

    Ungsomelett med trattkantareller stekt falukorv och brysselkål ,
    Eller stuvad brysselkål med falukorv eller kassler och kokt potatis mycket gott!


    ÅH stuvad brysselkål! Måste provas (L) med kassler låter ju kanon. TACK!

    Jag älskar oxå brsselkål!!

  • DoctorWho 31 oktober 2011

    Skär i klyftor och lägg ner i soppor.

  • blekegreven 31 oktober 2011

    Åhhh BRYSSELKÅL. {eat} Fy attan vad sugen jag blev på det nu då... och affären som stängde för en halvtimme sedan...

  • farmoringer 31 oktober 2011

    Färsk brysselkål, strimla och blanda med apelsin eller clementin en honungs vinigrett på det. Supergott..

  • JennyMariaBrandstrom 31 oktober 2011

    Frågan borde vara: Finns det någon mat som inte passar till brysselkål? Chokladkaka?

  • The_mama97mia 31 oktober 2011

    Hehe...

    Men brysselkål. precis som en del andra goda grön/rotsaker/kålsorter - är toppengoda nykokta med SMÖR på....

  • Cassiopeya 1 november 2011

    Går att äta till det mesta, iaf svensk husmanskost, med smör och salt såklart (L)

  • gertrud77 21 november 2011

    Brysselkål är jättegod att woka tillsammans med andra grönsaker elelr själv. Passar till det mesta, men gäran kött och sås för min del :)

  • boz1965 21 november 2011

    USCH OCH FY!!!

    Normalt gillar jag kål, men brysselkål har alltid varit mitt stora hatobjekt näst efter spenat...

  • Bumbis 21 november 2011

    Åh, vad gott det är. Det finns något som heter brysselkållåda som är hur gott som helst. Stuvning, bacon och brysselkål med riven ost. Mums

  • bitten56 21 november 2011

    Skrivet av Bumbis den 21 nov 2011

    Åh, vad gott det är. Det finns något som heter brysselkållåda som är hur gott som helst. Stuvning, bacon och brysselkål med riven ost. Mums




    Tack för tipset. Ska göra den till jul.

  • UBO5011 21 november 2011

    Brysselkål mums, lättkoka, rulla in i en god färs, stek och servera med gräddsås. T o m maken äter brysselkål då.

  • WiolaH 22 november 2011

    Skrivet av mama97mia den 31 okt 2011

    Hehe...

    Men brysselkål. precis som en del andra goda grön/rotsaker/kålsorter - är toppengoda nykokta med SMÖR på....

    + några droppar pressad citron......... (Y)

  • dinsyrra 22 november 2011

    Tycker det är bäst till vanlig jävla kött, potäter och sås. En oslagbar klassiker. (kött= t.ex. fläskkarre)

  • Liindis 22 november 2011

    Vi skall äta brysselkål med rotmos julkorv och senap idag,
    Kaanoon gott!!,
    Tycker vi!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.