Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Är det någon som vet?

  • githg 2 juni 2008

    Jag undrar om någon vet om man kan göra färdigt grillspett alltså både marinera och grilla och sedan frysa. Blir det bra tror ni?
    Dottern tar nämligen studenten tre dagar efter en operation jag ska göra. Jag vill inte slita på de vänner som har erbjudit hjälp allt för mycket så jag ska försöka göra så mycket jag kan innan.
    Någon som har tips?

  • MatAnders 2 juni 2008

    Ja jag tror inte det ska vara några problem, oki blir ju aldrig som nygrillat men säkert helt ok..

  • anluk 2 juni 2008

    Blir nog inte lika bra som nygrillat, men borde gå helt ok tror jag. Vilken otur du har som skall opereras precis innan studenten.

  • MatAnders 2 juni 2008

    Vad tänkte du grilla?

  • githg 2 juni 2008

    Skrivet av MatAnders den 2 jun 2008

    Vad tänkte du grilla?



    Oj skrev jag inte det, kycklingspett.

  • bernit 2 juni 2008

    Om man skall "prefabrisera" som du vill borde man förgrilla bara och sedan färdiggrilla när gästerna är på plats.
    Jag är bara rädd för att det kan bli torrt när det är kyckling

  • The_mama97mia 2 juni 2008

    Jag tänker att det går att köpa färdiggrillat, typ revbensspjäll... men som ovan kloka inläggare redan sagt - var försiktig så det inte blir torrt.
    Tror hellre på typ dubbelmarinerade kycklingspett - finns recept här på matklubben,du gör spetten först, sen marineras dom i upp till 24 h o sen skär du upp eller serverar.

  • monac 2 juni 2008

    håller med Bernit!:) eller be vännerna som erbjudit sig....ibland är det "generöst" att våga be om hjälp-om du förstår vad jag menar!

    lycka till med både operation & student!:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.