Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Är dina saffransbullar torra?

  • mimmibus 25 december 2009

    Ett tips när man gör sina lussebullar är att ta bort lite smör och lägga till kesella. Dom blir fluffigare och dom blir inte så torra.(Y)

  • Mistys 26 december 2009

    Se en tidigare tråd om Kesella. Varit delade meningar där!

  • mimmibus 26 december 2009

    Det kan nog stämma det funkar nog inte alltid, men det har funkat för mig dom flesta gångerna. Jag tror även att det har med mängden mjöl att göra, var lite snål med mjölet så tror jag det blir bra. Jag gjorde ett test en gång, jag tog mindre mjöl än vad man skulle ha. Degen gick precis att jobba med men saftiga blev dom, även det ett tips.

  • asasto 26 december 2009

    +aldrig smält smör utan rumstempererat, allt flytande fett gör bröd och liknande mer kompakta och känns torrare.

  • mz66 28 december 2009

    Mitt tips är att använda mitt recept på de godaste lussekatterna! Då tar man 2 kokta pressade potatisar i, det gör susen tycker jag!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.