Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

att laga för frysen

  • Tillberga 27 oktober 2008

    jag skulle vilja ha tips på mat som passar
    att laga i lite större mängd för infrysng till matlådor

    just nu är de stopp i hjärnan :'(

  • Svesse60 27 oktober 2008

    Här kommer några tips från mig:
    Köttfärslimpa, stuvade makaroner och stekt rimmat fläsk, lasagne, köttfärssås och pasta, korvstroganoff och ris, strimlat kött i sås med ris, fläskpannkaka, pytt i panna...
    Hoppas mina tips gett dig lite hjälp på traven.
    Lycka Till!
    Eva

  • frucaos 27 oktober 2008

    Det mesta går bra att frysa- men kokt potatis blir vattnig. Då fryser jag in det som ska ätas till.
    Soppor av alla slag är ypperliga att frysa, en del blir fatkiskt bara bättre av det!

  • Tillberga 27 oktober 2008

    Skrivet av frucaos den 27 okt 2008

    Det mesta går bra att frysa- men kokt potatis blir vattnig. Då fryser jag in det som ska ätas till.
    Soppor av alla slag är ypperliga att frysa, en del blir fatkiskt bara bättre av det!


    vilka soppor då :o

  • anluk 27 oktober 2008

    Köttfärssoppa går bra att frysa (men helst inte med potatis i för det blir inte så jättebra), ärtsoppa går också bra.
    Annars är ju lasagne kanon, chili con carne, spagetti med köttfärssås, wokat och nudlar, gratänger.

  • marjoh1 27 oktober 2008

    Jag brukar även frysa in pannkakor och potatisplättar. Potatisplättar går alldeles utmärkt att frysa fast det är en potatisrätt. Även när jag gör kroppkakor och kåldolmar gör jag storkok och fryser in.

  • babbs 27 oktober 2008

    Grytor av alla slag. Väljer man ris eller pasta till så kan man frysa en hel lunch i samma låda. Afrikansk kycklinggryta med ris är en höjdare.
    Små portionspajer är också jättebra att frysa ner som lunchmat. Bara att ta med lite sallad till,

  • Tillberga 28 oktober 2008

    Tack kära vänner
    tänk att ibland blir det bara stopp i hjärnkontoret:'(

    i kväll blir det storhandel och på torsdag en matlagar dag

  • jennyling 29 oktober 2008

    Jag brukar göra pastgratäng i olika former men en favorit är en gratäng med kassler, svamp, paprika, purjoolök och en god ostsås, Blir utmärkt att frysa in och mättande!(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.