Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bästa pizzarecepten!

  • VonLuzig1 25 mars 2010

    Jag vet inte hur många pizzatrådar som startats tidigare men nu startar jag en ny iaf. Hur gör man den allra godaste pizzan? Går det att göra en pizza som smakar "köpt"? Samla era bästa recept här^^

  • Okänd 25 mars 2010

    Varför inte gå in på sök recept
    Där finns 3356 st om du söker på enbart pizza, alltid hittar du väl nåt för dina smaklökar :)

  • Gnurf 25 mars 2010

    Här finns oxå lite pizzatips...:O)

    http://www.matklubben.se/matprat/husmanskost_vardagsmat_och_snabblagat_22/min_favoritpizza__9268.html

  • jimboz 25 mars 2010

    Du behöver inte söka längre ..Tro mig jag har testat detta många gånger, både i långpanna och vanliga runda :)

    Leilas pizzadeg

  • Bumbis 26 mars 2010

    Vill man göra det väldigt enkelt för sig så använder man Libabröd istället för att göra degen. Det är tunnt och blir krispigt och gott. Vi har använt det dom sista gångerna och man blir inte så förbannat mätt som vid vanliga.

  • Gnurf 26 mars 2010

    *LOL* Stygga stygga STYGGA Pizza!!! Fyyyyyyy!!! Det är ditt fel att jag blir så mätt....:DD

    Skrivet av Bumbis den 26 mar 2010

    Vill man göra det väldigt enkelt för sig så använder man Libabröd istället för att göra degen. Det är tunnt och blir krispigt och gott. Vi har använt det dom sista gångerna och man blir inte så förbannat mätt som vid vanliga.

  • poffa 26 mars 2010

    Får göra reklam för mina egna recept.

    Deg.
    http://www.matklubben.se/recept/pizzadeg_60447.html

    Sås.
    http://www.matklubben.se/recept/pizzasaas_60448.html

    Pizzasallad.
    http://www.matklubben.se/recept/pizzasallad_grundrecept__65127.html

    Ett tips är att använda en pizzasten för en frasigare botten, samt göra degen dagen innan så att man kan göra den riktigt tunn. En kavlingspinne är ett perfekt redskap om man inte kan "öppna" en pizzabotten på vanligt vis.

    Använder man en pizzasten behöver man ochså en pizzaspade.

    Lycka till.

  • Gnurf 27 mars 2010

    Blev pizza igår faktiskt...den sista frysta degen i denna batch. Smidigt. Kokade ihop sedvanlig tomatsås på passerade tomater, örtkryddor, vitlök, chilisås, tomatpuré. Kavlade ut tunnt och på med strimlad kassler, rödlök, champinjoner, lite överbliven köttfärssås, mellanlagrad grevéost. Upp på 250grader varma plåtar, 9minuter i ugn. Klart!!

    Råkostsallad på vitkål, morot och rödlök till det. Fredagkvällen räddad {pirate}

  • jimboz 27 mars 2010

    Skrivet av Gnurf den 27 mar 2010

    Blev pizza igår faktiskt...den sista frysta degen i denna batch. Smidigt. Kokade ihop sedvanlig tomatsås på passerade tomater, örtkryddor, vitlök, chilisås, tomatpuré. Kavlade ut tunnt och på med strimlad kassler, rödlök, champinjoner, lite överbliven köttfärssås, mellanlagrad grevéost. Upp på 250grader varma plåtar, 9minuter i ugn. Klart!!

    Råkostsallad på vitkål, morot och rödlök till det. Fredagkvällen räddad {pirate}


    Vilken Pizzadeg använder du Gnurfen ?

  • The_mama97mia 27 mars 2010

    Vill bara tala om att det gör världens skillnad att baka pizzan på förvärmda plåtar, det kanske var det Gnurf menade också. Alltså förvärm plåten i 250 grader, sen lägger du över pizzan på den o skjuts ini ugnen. Jag brukar baka ut min pizza på bakplåtspapper, det blir lätt att lyfta över den till plåten då med

    Hemligheten med en god pizza är inte bara en bra deg utan den goda såsen.... Och att ha ost direkt på tomatsåsen o sen på med fyllningen.

    Nu blev jag ju pizzasugen!

    Bra med tipsen om att frysa pizzadeg också Gnurf. (Y)

  • Gnurf 27 mars 2010

    El Classico :) Enklast möjligt. Vatten, olja, salt, mjöl, jäst. Jäsa som vanligt bara, bakar på det som behövs och delar upp övriga i plastpåsar (förra gången 3st påsar a 2 pizzor per påse).

    Ska jag vara helt ärlig så drog jag faktiskt i en burk lättkesella förra gången oxå...låg där i kylen och skräpade. Men annars kör jag på enklast möjliga bara...inbillar mig att det är så de gör italian style...

    Skrivet av jimboz den 27 mar 2010
    Vilken Pizzadeg använder du Gnurfen ?

  • Gnurf 27 mars 2010

    Jo Mia...jag menade förvärmda plåtar. Jag lägger oxå över min kavlade deg på bakplåtspapper och skjutsar över på brännhet plåt. Då puffar liksom degkanten upp och det blir så där knapersegt...:)

  • stallperso 30 mars 2010

    en snabb variant är att ta polarkakor/hönökakor, och ta den fyllningen man vill ha på.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.