Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bea-sås

  • The_mama97mia 21 augusti 2009

    Bearnaisekräm

    den här gör jag som kall bea-sås, superenkelt o gott.

  • Okänd 21 augusti 2009

    Skrivet av sommarosol den 18 aug 2009

    Vi köper Lohmanders bea sås, helt outstanding!!!!!


    Samma här....den är bara för god......(Y)

  • Uppsala_Kocken 25 augusti 2009



    här är ett recept på kallslagen bea

  • bernit 25 augusti 2009

    Köper ALDRIG pulver eller prefabricerad Bearnaise - jag gör den själv!!.
    Jag har noterat att de flesta man talar med inte vet hur en slagen Bearnaise smakar utan tror att det pulver eller halvfabrikat de köper är Bearnaise-sauce och att den skall smaka så.
    Inget kan vara mer fel !! - kalla det något annat !! :p:p

  • jimboz 26 augusti 2009

    Av alla halvfabrikat så är Jesses bea godast, men Lohmanders duger fint den också..Pulver smakar inte Bea och borde inte få kallas så...Det beror lite vad man är uppvuxen med..Själv så är jag uppvuxen på äkta vara...

  • Schnitt 30 augusti 2009

    Lohmanders i alla väder!(Y)

  • MosterNettan 30 augusti 2009

    Håller med alla Lohmanders-fans... min favorit är den starka med chili.
    Men det är ju inget som slår en hemgjord.

  • The_mama97mia 30 augusti 2009

    När jag var på Island gjorde min väninna världens godast varma bea-sås på smör, men hon använde ngn slags essence? Bearnaise-essens på liten flaska? Har aldrig sett det här i Sverige, någon som känner igen det?

  • Convoj 30 augusti 2009

    Det är nästan bara Lohmanders som går att äta men den är i stället helt fantastisk!

  • farmoringer 30 augusti 2009

    Jag som inte ens hört talas om Lohmanders...:p

  • 31 augusti 2009

    jag har smakat den och den är väl helt okej. men jag tycker den har en konstig eftersmak. Lohmanders altså. men hemmagjord är godast...:p

  • Amandia 3 september 2009

    Jag köper bearnésås i torrvara jämt. Kokar upp det med vatten eller vad det nu är. Men sen smaksätter jag den med lite lite vinäger. Men jag har gjort bearnésås en gång helt och håller själv. Och det är stor skillnad. Det blir såååå mycket godare, men sen är det mycket jobb också. Mycket att hålla reda på. Jag lyckades med såsen men dottern lyckades bränna sig på plattan i samma veva. Så det är ett tips, gör egen sås. Det är värt det i slutändan. Om ni lyckas hålla små händer borta förstås ;)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.