Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bearnaise sås

  • patlican 16 april 2008

    Hur förvarar jag hemmagjord bearnaisesås så den inte skär sig?

  • jas65 16 april 2008

    I kylskåpet och var försiktig när du värmer upp den igen.
    Mvh
    Höfta mera

  • bernit 16 april 2008

    Skrivet av jas65 den 16 apr 2008

    I kylskåpet och var försiktig när du värmer upp den igen.
    Mvh
    Höfta mera


    Fast det räcker inte med att värma upp den igen, du måste samtidigt vispa ihop den för om det är en äkta sås kan du inte värma den igen utan att den spricker. Hur det är med fabrikssåser vet jag inte.

    Om du vill slå ihop den så börja med lite vatten och droppa först, sedan mer och mer under vispning.

    Lycka till !

    /BÅ :p

  • jas65 16 april 2008

    Skrivet av bernit den 16 apr 2008

    Skrivet av jas65 den 16 apr 2008

    I kylskåpet och var försiktig när du värmer upp den igen.
    Mvh
    Höfta mera


    Fast det räcker inte med att värma upp den igen, du måste samtidigt vispa ihop den för om det är en äkta sås kan du inte värma den igen utan att den spricker. Hur det är med fabrikssåser vet jag inte.

    Om du vill slå ihop den så börja med lite vatten och droppa först, sedan mer och mer under vispning.

    Lycka till !

    /BÅ :p

    Jag glömde att skriva att vispa och som Bernt skrev skär den sig så använd kallt vatten

  • monac 16 april 2008

    eller en isbit

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.