Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Behöver hjälp med förslag på mat ?!!

  • Ninni84 18 april 2011

    Fundera på att ha folk på skärtorsdagen ...Men har inte en aning om vad jag ska bjuda på ...blir typ 4 vuxna o 3 barn....Förslag tack!!!!! Hade funderinga på smörgåstårta ..någon som har förslag på fyllningar i så fall....

  • Memelie 18 april 2011

    I smörgåstårta brukar jag ta ett lager med leverpastej+bostongurka+majonäs+grädde och i andra brukar jag ha fruktcoctail+hackad skinka+majonäs+grädde. Det brukar bli jättegott. Någon slags kycklinggryta och ris kanske? Mamma bjöd på det förra påsken och färgade då riset gult (gurkmeja) och en god sallad till.

  • bondmoran1 18 april 2011

    I "mina" smörgåstårtor som jag gjorde sist hade jag som topping och som fyllningsmaterial
    Grädde vispad/ Creme frashie hårt vispad/ och lite majonäs detta blandas ihop och används sedan i fyllningarna och för att toppa tårtan ( att fästa sallad osv på )
    Skinktårta:
    Fyllning 1: leverpastej, bostongurka och fyllningsröra ( vispas med elvisp för att bli smidigt och lätt bredbar)
    Fyllning 2: mjukost , hårdkokta hackade ägg. lite fyllningsröra
    Fyllning: 3 : väl avrunna coctailbär, fyllningsröran. Bre på , sedan på med skinka strimlad i ett lager över.
    lax/räktårta
    Fyllning 1: tonfisk och fyllningsröra
    Fyllning 2: mjukost och kokt hackat ägg lite fyllnadsröra
    Fyllning 3 : skagenröra ( inte egengjord dock utan köpt)
    du .. det var Ritkigt JÄTTEgoda tårtor! (Y)

  • The_mama97mia 18 april 2011

    Herrgårdskyckling á la Husse

    Vet inte i vilken ålder barnen är, men mina ungar har inte alltid varit överdrivet förtjusta i smörgåstårta.
    Detta är ett recept med festkänsla men enkelt och lätt att förbereda och jag garanterar att det gå rhem hos både vuxna och barn.

  • knyppeltanten 18 april 2011

    Rör ihop en burk tonfisk med en flaska Thousand Islanddressing för varje lager, den jag åt var det polarkaka i.
    Vi var alldeles till oss över smaken och ville ha receptet och blev förvånade när det var så enkelt.

  • knyppeltanten 18 april 2011

    Ha gärna varmkorv till barnen, har hittills inte stött på något barn som tycker om smörgåstårta vad det än är i den.

  • The_mama97mia 18 april 2011

    Eller en stor lasagne... med stor god sallad till, med baguette ost och smör om så önskas... Jag tänker att sen äter folk påskmat hela helgen sen.

    Återigen, beror lite på vad barnen gillar o inte gillar, är det större barn så är smörgåstårta säkert en hit, jag har förslag på fyllningar o dekoration i mina recept.

  • matis17 18 april 2011

    gjorde den här en gång, väldigt uppskattad
    Fläskfilé provencale

  • MosterNettan 18 april 2011

    Här kommer mitt bidrag till förslag!

    Sköna Majs smörgåstårta

  • Cassiopeya 19 april 2011

    Jag har alltid älskat smörgåstårta! Var väl enda ungen som inte gillade pannkaka, korv och alla andra typiska "barnrätter". Har ett recept på en jättegod smörgåstårta med enkla smaker som passar både stor och liten :D

    Supergod smörgåstårta med skinka och bacon

    Om du vill göra något annat som är gott och enkelt ska du testa denna!

    Fläskfilé utan dess like

    Servera ris eller pressad potatis till, och en härlig grönsallad, lovar att ni kommer bli förvånade över hur gott det är!

  • Ninni84 19 april 2011

    Tack för alla tips !!!ta gärna i mot flera ;)))

  • miabok 20 april 2011

    Jag tror heller inte på smörgåstårta. Jag tror mer på ren mat, som kött eller fisk med t.ex. potatis eller ris.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.