Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Beställt hushållsapparat

  • therese_r 28 mars 2011

    Tack alla som önskat mig lycka till.

    Tänkte bara informera hur det går. Jag skickade ett mail till ITS i torsdags (24/3) runt 10:00. Jag har fortfarande inte hört från dem. När det mailet var skickat fick jag ett automatiskt mail från dem att de mottagit mitt mail, och det var ju bra för då vet jag ju att de har fått det.. Idag skickade jag ett nytt, men denna gång fick jag aldrig det automatiska mailet. Konstigt. Men men. De kanske hör av sig.

    Kul att läsa att det finns folk som är nöjda i alla fall.

  • therese_r 28 mars 2011

    Om det finns någon som funderar på att köpa denna så kan jag ju ge lite information som står i bruksanvisningen.

    OBS! Bruksanvisningen är på norska.

    Volt/Hz/W : 230-240V 50/60 Hz 800W
    (På kartongen står det max 1000W)
    Skålen: 5,2 liter
    Blendermuggen: 1,5 liter (den är av glas)

  • therese_r 28 mars 2011

    En liten fundering. Sitter här och läser bruksanvisningen men det är saker som jag tycker är lite konstiga. Jag måste läsa fel eller missförstå på något sätt. Är det någon som kan göra mig klokare.

    Så här står det i kapitlet om att "Mikse eller elte deig:":
    "1. Forslag: Tillsett mel og vann med forhold 2:3 (mjöl och vatten).
    2. Start mikseren og sett den til laveste hastigheten (1) i ca 20 sekunder, deretter til hastighet 2 i ca 20 sekunder. Etter det kan du skru den opp til styrke 3 i ca 3 minutter.
    3. Se til att ikke bollen (skålen) blir overfyllt.
    4. Maks mengde med mel (mjöl) er 1500 gram.
    5. Eltekroken (degkroken) skal brukes hvis du lager deig.
    6. Ikke bruk eltekrok lengre enn 20 sekunder sammenhengende på hastighetene 1 og 2, og ikke lenger enn 4 minutter sammenhengende på hastighet nr. 3.
    7. Ikke benytt denne mer enn 4 minutter om gangen!"

    Det jag inte förstår är punkt 7. Vaddå använd inte denna mer än 4 minuter åt gången. Kan man inte köra maskinen med degkroken i mer än 4 min? låter ju konstigt. Jag måste ju missförstå, eller?

    Jag läser vidare i informationen om vispning av ägg eller kräm:
    "1. Velg styrke mellom 4 og 6, pisk eggene uten stans i ca 5 minutter.
    2. Du kan piske opp till 24 egg på samme tid.
    3. Hvis du vil ha pisket krem må du piske ca 250 ml flöte (grädde) i ca 5 minutter på hastighetene 4-6.
    4. Når du fyller muggen med ting som melk, flöte eller andre ingredienser må du påse att du ikke fyller over den överste streken som er markert inni muggen.
    5. Ballongvispen er passende til denne prosessen.
    Ikke benytt denne mer enn 4 minutter om gangen"

    Här är det samma sak. Punkt 5 ???
    Menar de verkligen att man inte kan köra i mer än 4 minuter?

    Det låter ju konstigt. Kan man bara använda maskinen i 4 minuter åt gången, är det verkligen så?

    På kapitlet om att mixa shakes och milkshakes mm så står det samma sak
    "Ikke benytt denne mer enn 4 minutter om gangen!

  • sessa79 30 mars 2011

    Har nu avbeställt min apparat.. lite sorg i hjärtat men bättre känns osäkert om den nu inte funkar osv..

  • Zlemma 30 mars 2011

    Även vi/svärmor avbeställde maskinen efter att ha läst alla negativa omdömen på rejta.se.
    Är nog inte helt dumt att ha med sig talesättet: Om något verkar för bra för att vara sant, så är det oftast det!
    Nu får vi se när det blir en annan assistent lite längre fram istället. Känns som om man kanske ska satsa på något lite dyrare istället med förhoppningen om bättre kvalité. {cute}

  • zonale 30 mars 2011

    Min gamla och mycket väl använda Elektrolux gav upp andan igår. Nästan 30 år gammal och använd till tusentals bullar och limpor så må den vila i frid:) Kan inte vara utan så en ersättare är redan på väg. Numer heter de Ankarsrum såg jag när jag beställde från tretti.se.

  • Okänd 30 mars 2011

    Jag bytte ut min gamla Keenwood chief mot en Elektrolux Original mintgrön i höstas och är helnöjd.

    Den var dyr, men den håller säkert min livstid ut!
    Jag tror det är bättre att satsa på säkra kort. Det finns så mycket ruffel och båg i olika branscher!

  • therese_r 2 april 2011

    Tänkte bara informera att jag skickade ett mail varje dag till företaget, men fick inget svar. I onsdags blev jag irriterad och ringde beställningsnumret och förklarade att de inte svarar på mina mail. Hon skulle ta kontakt med huvudkontoret och be dem läsa mina mail. I förrgår fick jag ett mail av dem där de frågade efter mina adressuppgifter som jag mailade tillbaka. Då vet jag ju att det finns liv i företaget i alla fall. Men fy fan vilken dålig service. Får se när jag får något nytt svar av dem. Vet fortfarande inte vad som händer

  • eva49pa24 4 maj 2011

    Är besviken om detta maskin.Är det någon som vet hur tar man bort locket.Köttkvarn spottar kött in i motorn,har alrig varit med liknande,men orkar inte skicka tillbaka,försöker göra det bästa med den usla maskinen.

  • therese_r 16 maj 2011

    Tänkte bara informera att returadresslappen kom förra veckan... =)
    Nu ska det bli intressant att se om jag får tillbaks pengarna.

  • UNO069 16 maj 2011

    Skrivet av sessa79 den 15 feb 2011

    Såg i min kommunal arbetar tidning om ett erbjudande om en hushållsapparat som vi medlemmar fick köpa för 990:- kostar vanligtvis 5890:-
    Den är i silver.. 5 liters bunkte. 6 hastigheter o har en blender..
    Företaget som säljer den ligger i norge..

    Åh vad jag längtar.. hoppas den kommer funka bra..

  • The_mama97mia 16 maj 2011

    Ledsen att höra att det blev så trassligt för dig therese, och tråkigt att eva 49.. är besviken.
    Jag är glad att jag såg den här tråden och blev varnad, så jag tog ju tillbaka min beställning.

  • rebecka174 8 juli 2011

    hej jag har med köpt denna maskinen och fått den hem.. men vet nån hur man får den att fungera??? finns ju ingen bruksanvisning på svenska.. hjälp!!!

  • therese_r 8 juli 2011

    Tänkte bara säga att jag fått tillbaks pengarna för maskinen. =) Fick även igen pengarna för frakten. Jag trodde aldrig att jag skulle få dem så jag är väldigt glad. Det tog sin tid men jag fick dem till slut och det är det som räknas.

    Rebecka 174: Min fungerade inte så jag fick skicka tillbaks den.
    Till min maskin följde det inte med bruksanvisning på svenska men på norska, så det gick lätt att läsa och förstå ändå. Hoppas du har bättre tur med din maskin.

  • rebecka174 12 juli 2011

    MIN MASKIN FUNGERADE!!!!!!!!!!!!!!!! UNDERBART... ÄR ÄN SÅ LÄNGE NÖJD MED DEN!!!! FÅR HOPPAS JAG FORTSÄTTER VARA NÖJD!!! HA DET UNDERBART ALLA

  • The_mama97mia 28 oktober 2011

    Idag med ICA-kuriren kom nytt erbjudande om denna superbilliga assistent. Jag avvaktar. Är det fler som är NÖJDA med sin?

  • pihal 28 oktober 2011

    Detta företag som säljer denna maskin är inte ett helt seriöst företag. Beställde själv en assistent men när den kom så motsvarade den inte alls förväntningarna så jag skickade tillbaka den och frakten tillbaka kostade nästan 300 kr. Några pengar har jag ännu inte fått tillbaka. Men dom kanske kommer. Jag skulle säga köp inte denna maskin, du kan ha roligare för pengarna. Se min tråd varning för blufföretag.

  • kanelfia 29 oktober 2011

    Har också precis gjort en beställning. Helt otroligt billig....

  • lena01 30 oktober 2011

    Min maskin fungerar u.a, har gjort vetebröds och matbrödsdeg i den.

  • The_mama97mia 30 oktober 2011

    Oh så svårt jag har att bestämma mig nu...
    Jättebilligt erbjudande ju, samtidigt - min gamla Philips funkar ju, även om den låter som en stenkross...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.