Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Billig studentmat, finns det?

  • Schnitt 8 maj 2010

    Jag bor väldigt bra intill en jättestor arabisk matbutik. Allt är överlag billigare där och speciellt med grönsakerna. Jag handlar ganska mycket mat i utländska matbutiker och kan rekomendera de kinesiska!

    Jag har ALDRIG som student levt på snabbnudlar och äckliga köpeköttbullar. Jag är lite matsnobb och med lite fantasi kan man göra nobelmiddag billigt, trots det är ändå ett storkok på chili con carne det godaste ^^

  • Schnitt 8 maj 2010

    Måste även tillägga att alla tips på rotfruktssoppa och annat storkok med rotfrukter kan gå och lägga sig. Skulle aldrig någonsin fylla frysen med rotfrukter. Det tipset är lika kliché som att bara äta billiga snabbmakaroner 365 dagar om året som student!

  • Roggan 8 maj 2010

    Skrev i en annan tråd för något år sen om wok-veckor. Jag brukar strimla upp en massa grönsaker. Paprika i olika färger, rödlök, pujo, morötter, zuccini, broccoli, blomkål... Strimla kött eller kyckling och marinera med kryddor och olja.
    När jag kommer hem från jobbet och jättehungrig tar jag en näve kött som jag wokar tills det börjar få färg, sen tillsätter jag två nävar med grönsaker och steker vidare. Kryddar på lite. Klart på tio minuter!
    Man kan om man vill koka ris och frysa in i portionsförpackningar och ta fram på morgonen och sätta in i kylen, så kan man tillsätta detta i woken också.
    Grönsakerna håller nästan en vecka i kylen och köttet flera dagar. Kyckling är ju känsligare så den får man inte spara för länge.

  • tojve 8 maj 2010

    Skrivet av Schnitt den 8 maj 2010

    Måste även tillägga att alla tips på rotfruktssoppa och annat storkok med rotfrukter kan gå och lägga sig. Skulle aldrig någonsin fylla frysen med rotfrukter. Det tipset är lika kliché som att bara äta billiga snabbmakaroner 365 dagar om året som student!


    Vi är studenter och äter en hel del rotfrukter i typ köttsoppa och så. För att vi gillar det, tycker det är både gott och billigt för den delen. Ingen dum kombination ju. :) Fyller inte frysen med det, men använder det ofta och det håller sig länge i kylen. Att kunna göra en stor form med potatis och olika rotfrukter blandat känns både lite finare och är riktigt gott till det mesta. :D

  • Schnitt 8 maj 2010

    Skrivet av tojve den 8 maj 2010

    Skrivet av Schnitt den 8 maj 2010

    Måste även tillägga att alla tips på rotfruktssoppa och annat storkok med rotfrukter kan gå och lägga sig. Skulle aldrig någonsin fylla frysen med rotfrukter. Det tipset är lika kliché som att bara äta billiga snabbmakaroner 365 dagar om året som student!


    Vi är studenter och äter en hel del rotfrukter i typ köttsoppa och så. För att vi gillar det, tycker det är både gott och billigt för den delen. Ingen dum kombination ju. :) Fyller inte frysen med det, men använder det ofta och det håller sig länge i kylen. Att kunna göra en stor form med potatis och olika rotfrukter blandat känns både lite finare och är riktigt gott till det mesta. :D


    hehe well good for you! Menade mest på att det är ett så fruktansvärt tråkigt tips som man som standard får som student om man frågar!

  • bojkottanudlar 25 juni 2010

    Webbsida dedikerad billig & god studentmat:

    {handshake} http://studentkrubb.se

    Välkommen!

  • Matflickaan 20 april 2011

    undrar ocksåå.......

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.