Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Billiga veckan.. Förslag?

  • EricaGrahn 25 oktober 2013

    Nu är det såhär, att jag behöver förslag på billiga middagar. Snabblagade eller ej, spelar ingen roll alls! {eat}
    Vad äter ni när det börjar närma sig slutet av lönen och väntan är oändlig? {beauty}

    Ha en fortsatt bra fredag, trevlig helg på er! (A) (Y)

  • kallebakom 25 oktober 2013

    soppor,tex ärtsoppa,pasta är billigt,rotsaker är billigt,kanske pasta med ungsrotade rotsaker ?
    potatisrätter tex hemmagjorda potatisbullar,har du svamp ? gör pitepalt med svampfyllning-smaskens!

  • kallebakom 25 oktober 2013

    och gröt förståss-inte så gott men billigt... nått som faktiskt rätt gott vi äter till kvällsmat är stekt mannagrynsgröt med kanel och socker eller lingonsylt-billigt bara den !

  • bitten56 25 oktober 2013

    Något som också är gott är stekt strömming med potatismos, råkostsallad och lingonsylt.

    Falukorv och stuvade makaroner.

  • Annlis 25 oktober 2013

    Bondomelett - tag vad du har i kylskåpet tex. en kall potatis, lök, korv/skinka, tomat, riven ost och krydda med örtkryddor. Det är både billigt och gott.

    Tomatsoppa, potatis o purjolökssoppa, makaronilåda. {eat}

  • Veranne 25 oktober 2013

    Bakad potatis, kan ju fyllas med vad som helst man känner för och har hemma. Samma sak med pannkakor som man fyller med något valfritt, rullar ihop och gratinerar i ugnen med lite riven ost.

    Janssons frestelse om du gillar ansjovis.

    Grönsaksgryta med billiga krossade tomater som bas. Smakar riktigt lyxigt om man kryddar väl och låter koka en bra stund. Tärnad kokt potatis gör det matigare. Det är också gott att lägga i kokta ägg (skalade förstås) mot slutet, bara så de blir lagom uppvärmda.

  • Erajscha 28 oktober 2013

    Wokade grönsaker och ris. Billiga frysta wokgrönsaker säljs på willys, 16 spänn för 1 kilo. Ner i woken och så kokt ris och soja till. Billigt och skapligt nyttigt.

    Amerikansk korvpanna - ett paket hotdogs i slantar steks på, sen i med en burk majs och en burk krossade tomater. Salt och peppra. Vill man dryga ut det ännu mer kan man ha makaroner till.

    Ugnspannkaka med morotsstavar till

    Tomat- och linssoppa

  • ica86 28 oktober 2013

    Ja billigt har jag ingen aning men

    färsbiffar hemgjord pepparsås och potatis är relativt billigt

    Dock har vi aldrig såna problem då vi planerar vad vi ska äta i två veckor och söndagen på vecka två handlar vi för resten till löning . så därmed har vi andrig dom problemen om vad ska man äta . och vi handlar på ica maxi så en månad lägger vi under 2 lax. då är matlådor inräknat

  • rosatalo 29 oktober 2013

    Handla det mesta av färskvarorna på Lidl eller någon av matrebellens butiker är mitt råd, det sparar man mycket på. Sedan finns det billiga stapelvaror, kryddor, dryck etc på t.ex. ÖoB

  • monanetterstrom 29 oktober 2013

    Pasta carbonara, bara ta det som finns. Pasta, bacon, lite ost, ett ägg och så peppar - billigt och gott!

  • hoglins 31 oktober 2013

    Linssoppa funkar alltid. Jag brukar koka upp lite buljong, en burk krossade tomater, lök, rivna morötter och röda linser. Du kan alltid slänga i paprika eller dylikt som du har liggande.

    Hemmagjord pizza om man vill lyxa till det (gör degen), då kan du slänga på vad du vill på pizzan.

    Grytor funkar alltid med mycket rot och grönsaker till det ris eller potatis.

    Jag brukar göra en köttfärs och potatislasagne där jag steker upp köttfärssås och varvar det, potatisskivor och röda linser (okokta). Sen häller jag på lite matlagningsgrädde.

  • EricaGrahn 19 november 2013

    Tack för alla tips!! :D {beauty}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.