Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bjuda kompisar eller pojkvän på mat.

  • Jullo_ 15 maj 2008

    Jag är en 16-årig tjej och jag är ingen expert på att laga mat, men jag tycker det är väldigt roligt :) så jag skulle gärna vilja ha lite lättlagade mattips som jag skulle kunna bjuda kompisar eller pojkvän på någon kväll. Uppskattar alla förslag!

  • pia61 15 maj 2008

    Pias korvpasta
    Tortellini med ost- och skinksås

    Här får du två mycket enkla recept från mig, håll till godo! (Y)

  • vanillalover 15 maj 2008

    Har själv en 16-årig dotter, så jag lämnar recept på det som hon gillar och som är väldigt enkelt att tillaga;
    Rickis parisare
    KYCKLINGMUMS
    Bandpasta wok med citronolivolja
    LYCKA TILL!
    /Marie

  • The_mama97mia 15 maj 2008

    Jag tänker att om du lär dig att göra paj - så har du en grund som du sen kan variera.
    Kolla in olika pajrecept här på klubben, jag vill förstår rekommendera mitt eget pajrecept som jag inte nu kommer ihåg vad det heter... en variant på Quiche lorraine...

    Annars är mina thai wok recept bra med. Thai chicken green curry tror jag det heter , sorry jag är så lat så jag orkar inte göra snygga länkar. du får leta själv.

  • edla 15 maj 2008

    Har du ätit Flygande Jakob nån gång? Det är jättegott och ganska lätt att laga. Annars är pajer av olika slag ett säkert kort. Prova tex att fylla ett pajskal med kallrökt lax och bladspenat(fryst och tinad) Slå över en äggstanning med riven ost i. En sås till på gräddfil smaksatt med dill,senap och flytande honung smkar MUMS. Och en grönsallad till såklart. Lycka Till!

  • tantdrake 15 maj 2008

    Pajer eller pasta! Mina tonåringar gillar det... Har en god dresssing i mina recept som passar till en pastasallad som går att ha i pitabröd om man så vill. Ha det gott (Y)

  • anluk 16 maj 2008

    Här kommer några förslag:







  • MatAnders 16 maj 2008

    Då bidrar jag med några lätta och goda.(Y)
    Farmors goda köttbullar
    Fläskkarré i ris

  • monac 16 maj 2008

    Rostad rotfrukts soppa med basilikaolja

    ...och ett gott bröd till:
    Parmesanbröd

    är mitt tips till dig!(L)

  • Tillberga 16 maj 2008

    jag säger som många redan sagt PAJ
    jag har hittat färdinga pajskal i frysdisken
    bara att fylla med godsaker och in i ugnen

    lycka till

  • camillaf14 16 maj 2008

    Här kommer några lättlagade recept som mina tonåringar älskar och gärna fixar till här hemma.

    Camillas Tacogratäng

    Chipslåda med köttfärs

    Schlagerrulle med tacofärs

    Hoppas att du hittar något gott och lättlagat här inne och lycka till :)

  • zudette 16 maj 2008

    Gillar ni tacos tycker jag att det här är en rätt att prova!

    Mina Enchiladas.

    Lite knep med att fixa enchiladarullaran men annars är den kononenkel och toppengott!!!

  • nettans 16 maj 2008

    Hotter than hell dipExtremt god maträtt som även passar till pasta



    Hotter Then HellGillar du stark mat är detta nåt för dig


    Skrivet av karos_56, 10 feb 2008

  • nettans 16 maj 2008

    Äh va konstigt det blev.
    Kolla efter Hotter Than Hell Dip, jättegott och enkelt.Min systerdotter som är 19 tycker detta är supergott och även jag... :-))
    Receptet är det "memma" som har.

    Lycka till!

  • Svesse60 16 maj 2008

    Då det är många som gett dig tips på pajer, så kan jag bidra med ett recept på en god kall sås till pajen.

    Jättegod sås till pajen
    /Eva

  • monac 16 maj 2008

    smart med färdiga pajskal! fyllmed tacokryddad färs oliver,äggstanning & lagrad ost t.ex.

    den här salladen är god till :
    Mango, lime och avocadosalsa
    det beror ju på hur lätt eller små krångligt du vill ha det!:)

  • Eken 16 maj 2008

    Hej!
    Blanda ihop kokta nudlar, grillad eller stekt kyckling, sweet chilisås, skivad anannas och salta jordnötter och jag lovar att det smakar smaskens! Servera en valfri blandad sallad till och kanske pain riche.

    PS. Kycklingen kan du köpa färdiggrillad eller steka själv. Det finns också kyckling nuggets att kjöpa, färdiga att stekas och seedan ätas.

  • Eken 16 maj 2008

    Gisses, blev lite tokig stavning på en del ord ser jag.

    Glömde dessutom att skriva, Lycka till och smaklig måltid!

  • kickiekblad 19 maj 2008

    wokka grönsaker slå på gräddfil citonpeppar å aromat servera med pasta pennor sååååååååååå gott å enkelt

  • majamia 19 maj 2008

    Tacopaj

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.