Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bjudning till kräsna gäster.

  • fruhagelin 19 november 2009

    Jag ska hålla en lördagskväll här hemma med förätt,huvudrätt och efterrätt till 6 personer. enda problemet är att pga allergi, och en väldigt kräsen mor (haha) så blir utbudet litet.

    Det får inte innehålla:
    Skaldjur eller fisk
    Nötter
    Svamp
    Ris eller pasta
    Starka kryddor

    Det kanske inte låter så hemskt men med mina få matkunskaper är det inte så enkelt så jag är jätte tacksam för tips!

  • flumhum 19 november 2009

    kyckling gryta med bacon kan serveras med coscos och en god sallad.

    Efterrätt kan du göra Banana split eller en ost bricka,

    Förrätt. hm går och göra en slags toast med någon röra på, eller pizza bullar.

  • Snoops 19 november 2009

    Kalops med kokt potatis?
    Det är en enkel, men ändå festlig rätt med få ingredienser som i stort sett sköter sig själv när allt hamnat i grytan....
    Detta recept är supergott.
    http://www.matklubben.se/recept/min_baesta_kalops_10348.html

  • Ysi 19 november 2009

    en soppa till förrätt kanske, tomatsoppa eller avokadosoppa med nåt gott bröd till....lite plockmat eller paj till huvudrätt och chokladkaka/kladdkaka till efterrätt...det brukar nog de flesta gilla...

  • The_mama97mia 19 november 2009

    Förrätt: liten salladstallrik i botten, toast med chevre och ringlad honung på och eller sweet chilisås (inte så starkt).

    Varmrätt: Herrgårdskyckling á la husse, med klyftpotatis till. Finns i mina recept.

    Efterrätt är inte lika svårt att välja utifrån det du måste utesluta.

  • fruhagelin 19 november 2009

    tack för era fina tips, ska definitivt tänkas över! :)

  • anluk 19 november 2009

    Förrätt:



    eller




    Huvudrätt: Kalkon, kokt potatis, härlig sås, grönsaker och gelé

    Efterrätt:

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.