Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bogfläsk

  • Gul13 11 maj 2011

    Jag har hittat ett recept jag vill prova men jag funderar över 150 g bogfläsk.
    Hjälp mig: Finns det verkligen bogfläsk att köpa? Det kändes väldigt ... omodernt. Vad kan det annars heta?

  • MosterNettan 11 maj 2011

    Skinkschnitzel, eller skinka i skivor!

  • Gul13 11 maj 2011

    Skrivet av MosterNettan den 11 maj 2011

    Skinkschnitzel, eller skinka i skivor!


    {clap} Tack snälla du för svaret. Då vet jag exakt.

  • MosterNettan 11 maj 2011

    Kan du dela med dig av receptet - jag är nyfiken! Köper ofta bogfläsk.

  • Mistys 11 maj 2011

    Bogfläsk och skinksnitzel är inte samma sak. Bogfläsk säljs hel i bit, rimmad eller färsk. Bogfläsk är från grisens främre revbenssida ( bakre kallas sidfläsk ) . Skinksnitzel görs på innanlåret ( bakdelen). Rimmat bogfläsk ligger oftast bland bacon och stekfläsk. Färsk bogfläsk ligger bland kotletterna ( så ser det ut på de flesta affärer ) Helt olika styckningsdetaljer!

  • bernit 11 maj 2011

    Skrivet av Misty09 den 11 maj 2011

    Bogfläsk och skinksnitzel är inte samma sak. Bogfläsk säljs hel i bit, rimmad eller färsk. Bogfläsk är från grisens främre revbenssida ( bakre kallas sidfläsk ) . Skinksnitzel görs på innanlåret ( bakdelen). Rimmat bogfläsk ligger oftast bland bacon och stekfläsk. Färsk bogfläsk ligger bland kotletterna ( så ser det ut på de flesta affärer ) Helt olika styckningsdetaljer!


    Helt rätt - bogfläsk är i allra högsta grad modernt tycker jag(Y)

  • Gul13 12 maj 2011

    Skrivet av Misty09 den 11 maj 2011

    Bogfläsk och skinksnitzel är inte samma sak. Bogfläsk säljs hel i bit, rimmad eller färsk. Bogfläsk är från grisens främre revbenssida ( bakre kallas sidfläsk ) . Skinksnitzel görs på innanlåret ( bakdelen). Rimmat bogfläsk ligger oftast bland bacon och stekfläsk. Färsk bogfläsk ligger bland kotletterna ( så ser det ut på de flesta affärer ) Helt olika styckningsdetaljer!


    Okej tack Misty09. Då ska jag titta där istället. Egentligen kanske MoserNettans schinksnitzel passar bättre för oss. Jag är inte förtjust i rimmat. Fast jag ska kanske hålla mig till receptet när det är första gången jag lagar det.
    MosterNettan: receptet Thai Fried Noodles och ligger i min matsedel på fredag.

  • matfru 12 maj 2011

    Skrivet av Gul13 den 11 maj 2011

    Jag har hittat ett recept jag vill prova men jag funderar över 150 g bogfläsk.
    Hjälp mig: Finns det verkligen bogfläsk att köpa? Det kä
    ndes väldigt ... omodernt. Vad kan det annars heta?


    Ja, de finns bogfläsk att köpa,i alla fall där jag bor.Antar att de för de mesta är rimmat. Jag vet då inte något annat namn på de köttet,så lycka till!

  • Lena 12 maj 2011

    Jag vet att de även går att köpa färskt bogfläsk iallafall i lilla sollefteå

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.