Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bordsgrill

  • kajsa36 23 maj 2008

    Ska köpa mig en bordsgrill på måndag då vi bor i lägenhet och har ingen möjlighet att grilla på något annat vis...
    Någon som vet något om sånna?
    Osar det mycket av dom?
    Kan man grilla allt?
    Förslag på sånt man kan grilla.. (Y) :p :)

  • farmoringer 23 maj 2008

    Jag har tyvärr ingen erfarenhet alls av bordsgrill men har även jag funderat ibland på att skaffa en. Så blir intressant att se vad du får för svar..

  • piusamadeusmozart 23 maj 2008

    På flertalet restauranger i området där jag bor kan man beställa en bordsgrill med grillkol och ett fat med marinerade små köttbitar. Så länge inget läggs på grillen så osar det inte speciellt även om man är inne men när grillningen kommer igång så känns det allt. Det bränner ju alltid lite i köttet. När kanske tio grillar är på gång så så kan dofterna bli starka speciellt om man själv äter något annat. Men det är mysigt att sitta och grilla sitt eget kött när man är tillsammans. Måltiden blir till nåt lite extra. Det severas flera olika såser till.

  • Glitterfia 23 maj 2008

    Jag köpte en OBH Nordica bordsgrill med avtagbara grillsidor (för lättare diskning). Lätt att diska den är det. Betalade 700 eller 800kr. Använd kanske 3 gånger. Den första grillen fick jag byta, den kokade köttet :( och den nya tyckte jag inte var särskilt mycket bättre.
    Mina erfarenheter är tyvärr inte så positiva. Har dock vänner som har likadan och de är nöjda med sin. Kanske min nya också är felande. Måste nog prova den igen.

    Tack för påminnelsen :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.