Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Borgebys Kryddgård

  • Ulrika91 1 februari 2011

    Jag surfade in på http://borgebykryddgard.jetshop.se/ häromdagen. "Big mistake" eller "TJOHO" beroende på hur man ser på saken. 400 kr fattigare surfade jag ur siten någon timme senare. Mycket fint dom har, verkligen! Märkt att en del av oss här på Matklubben är deras fans.

    Vilken är din favoritkrydda där?

    Har du några tips på vad man kan laga på deras kryddor och kryddblandningar? Eller har du rent av lagt ut recept här där man använder deras kryddor.

    Väldigt nyfiken på ert tillvägagångssätt och era recensioner.

    Jag köpte bland annat thailändsk basilika, fiskkrydda med kräftsmak (väldig spänd på den), 3 olika sorters ost/gratängkryddor, Brazilian BBQ, Tzatsiki-, devil-, och caesar-dipmixen, chimichurri osv osv osv.. Väldigt nöjd hittills av det jag sett och luktat på. Allt ser fräscht och "rätt" ut. Ska bli himla kul att testa allt. Har du testat skulle jag vara jätteglad att höra din åsikt.

    Jag ska snart börja skriva på en ny inköpslista. Den lär bli lika lång, dock ska jag planera lite mer noggrant så inte hundralapparna flyger iväg igen... ;)

    De i min universitetsklass skrattade åt mig idag när jag var exalterad över att mitt kryddpaket kommit på posten. Men det gör inget för mig, alla har vi vår passion och detta är min!!

  • lingoluring 1 februari 2011

    Hawaikryddan är sjukt god,
    bryn kycklingfile, i en form på med kryddan, salt och grädde, in i ugnen tills kycklingen e klar, servera med ris. Gott
    Pastakryddan är oxå jättegod i köttfärssås.

  • Ulrika91 1 februari 2011

    Skrivet av lingoluring den 1 feb 2011

    Hawaikryddan är sjukt god,
    bryn kycklingfile, i en form på med kryddan, salt och grädde, in i ugnen tills kycklingen e klar, servera med ris. Gott
    Pastakryddan är oxå jättegod i köttfärssås.


    Är det någon speciell pastakrydda eller heter den bara "Pastakrydda" ? :)

  • Mistys 1 februari 2011

    Päronprincesstårta

    Denna tårta ska göras med deras päronessence. Den är såååå god. Alla som smakar tycker det är den godaste princesstårta dom ätit!

  • lingoluring 2 februari 2011

    Kryddan heter "bara" pastakrydda.

  • Cilla71a 3 februari 2011

    Köttfärskrydda Italiensk kör jag alltid med till min köttfärssås, blir himla gott.
    Vi har en affär här i Trelleborg som säljer Borgebys kryddor så jag har handlat massor av olika sorter. Tror man kan köpa 5 småpåsar för 60:- helt ok pris fast nu när jag kollar hemsidan så verkar de billigare där såklart :<

  • sonja14 3 februari 2011

    Lilla viks kryddsmör är toppengott till grillat kött, sen e jag barnsligt förtjust i popcornsaltet med smörsmak på hemmagjorda popcorn. Jag och några kompisar brukar handla tillsammans och påsåvis kommer man upp i summan så man slipper frakten.

  • chrisq 4 februari 2011

    (Y)ska dit igen i veckan får se vad jag hittar för kul meddelar glöm inte handla ihop 400kr fri frakt ni som bor längre bort

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.