Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bortslarvat favoritrecept

  • githg 18 juli 2009

    Finns det någon som har det hamburgerrecept som var med i Halv8 hos mig i vintras. Lovade sonen att göra detta men kan inte hitta det. Jag har sökt här men inte lyckats hitta. Tacksam för hjälp.

  • safir74 18 juli 2009

    Har du kollat på sidan recept.nu?

  • grill 18 juli 2009

    Viva La Burger
    En äkta hemmagjord hamburgare som är en riktig festmåltid. Receptet kommer från programmet Halv åtta hos mig i TV4, där glada amatörer får visa prov på sin matlagningskonst.



    Antal portioner: 4 Ingredienser
    Limesås
    3 dl crème fraiche
    1 msk socker
    2 tsk salt
    1 tsk sambal oelek
    2 st lime, skal och saft
    2 klyftor vitlök

    Parmesansås
    1 dl crème fraiche
    3 tsk socker
    2 dl parmesanost
    1 tsk salt
    1 klyfta vitlök

    Hamburgare
    1 kg nötfärs
    1 dl crème fraiche
    0.5 dl kalvfond
    1 msk tomatpuré
    2 klyftor vitlök
    1 st ägg

    Tips
    Receptet är från tv-programmet Halv åtta hos mig, och recepten därifrån är komponerade av amatörkockar. Recept.nu kan därför inte gå i god för receptet

    Annons:
    Annons:Gör så här
    1. Limesås: Blanda crème fraiche i en skål, tillsätt socker, salt och sambal oelek. Riv skalet på lime. Pressa i saften och tillsätt i skalen i blandningen. Pressa i vitlök.

    2. Parmesansås: Blanda i crème fraiche i en skål. Tillsätt socker och salt. Riv parmesanost i blandningen. Pressa i vitlök.

    3. Hamburgare: Blanda köttfärs med crème fraiche, kalvfond, tomatpuré, vitlök och ägg. Forma önskad storlek på hamburgaren och stek till ytan är gyllenbrun

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.