Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bra mättande lunch mat till hungrig student

  • kiin 12 oktober 2009

    Har börjat studera på "gamla dar" ! Lägger plattor och är ute mycket (är tjej!), och jag är jättehungrig jämt (det är jag inte van vid!) Men nu har mina recept på bra mättande mat börjat sina...Hjälp mig gärna med tips, råd och recept! :)

  • jimboz 12 oktober 2009

    Bruna bönor och fläsk, Fläskpannkaka, Lasagne,

    Det finns flera tusen recept här på MK så take your pic :)

  • Jeyhog 12 oktober 2009

    Gör i ordning en sallad tex "3-veckorssallad" med vitkål och morot, håller länge och är billigt. Ett gott tillbehör när maten inte är så mättande. Nu när det är säsong har jag nästan jämt någon form av vitkålssallad stående i kylen.

  • Ulrika91 12 oktober 2009

    Det bästa jag vet, och som är Supernyttigt, men samtidigt mättande och bra är detta! Och räds inte av bilden eller det ovanliga receptet, för alla jag gjort detta till älskar det.
    Tandoorikyckling med bulgur

  • Okänd 12 oktober 2009

    Isterband med persiljestuvad potatis.

  • The_mama97mia 12 oktober 2009

    ursäkta ett urgammalt knep, men om du jobbar mkt med kroppen, så är ju grötfrukost en himla bra start på dagen. Allmänt tycker jag att man också känner sig mkt mättare av varm mat. Vet inte hur ni 'äter när du är ute o lägger plattor - men på en det platser jag varit på så åt dom sin varma matlåda kl 9 på morgonen o ngt lättare vid 14 tiden. Inget som passade mig kan jag säga.

    Annars håller jag med - gör bara vanlig mat, men se till att du typ har mkt råkost och kanske en bit grovt bröd som fyller ut o ger mer mättnadskänsla.

  • Lillill 2 november 2009

    En riktig "skogshuggarmiddag" är Rotmos och fläskkorv.
    Det står man sig på länge. Korv kan man variera med annat.

  • bakamonkeyprincess 2 november 2009

    Varm mat och inte snåla med fettet, så håller man sig mätt.
    Jag brukar äta mycket kött med lite tillbehör, så håller man sig mätt :)

  • segerwitch 2 november 2009

    :DHej! Dessa piroger gjorde jag , när ungarna var yngre, de är lätta att styckfrysa och ta så många man önskar, gott att ha även när man är sugen på nått .(Y)
    Mexikanska Piroger(Empanadas)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.