Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bra mat vid magkatarr?

  • Stridsnicke 16 november 2010

    Tjena hallå!
    Nu är det så att både jag och min sambo har problem med våra magar..jättekul när vi båda älskar mat! Och nu var det min sambos tur :(
    Nu är det så att jag tänkte kolla om ni där ute har några goda och bra alternativ? Vet att kokt mat osv är bra men hittar f'*n inga bra recept! Finns att tillägga att det finns 4 barn i familjen som också ska gilla detta i åldrarna 3-14.
    Är tacksam om ni kan hjälpa till finns ju fler som kanske kan ta nytta av denna tråd.
    Ha en bra fortsättning!

  • 7201 16 november 2010

    Testa gärna detta.....SUPERBRA !!!!!
    Har även en röra till denna soppa bland mina recept.
    Sussis grekiska soppa

  • 7201 16 november 2010

    Här kommer soppröran....Soppröra

  • Stridsnicke 16 november 2010

    Skrivet av 7201 den 16 nov 2010

    Testa gärna detta.....SUPERBRA !!!!!
    Har även en röra till denna soppa bland mina recept.
    Sussis grekiska soppa




    Tack! Ska prova detta! + att man älskar grekisk mat ;)

  • Okänd 16 november 2010

    Jag har ofta halsbränna. Nu har jag kommit på ett knep. Jag tuggar på ett par sötmandlar. Det hjälper faktiskt.

  • Nickolinna 29 november 2010

    Börja dagen med havregrynsgröt! Det hjälper faktiskt!

  • MatAnders 29 november 2010

    Lapskojs borde vara den ultimata maten o det är jäkligt gott om man gör den själv. Annars har jag 2 goda thailänska ris soppor som är matiga och man kan ju hoppa över chilin.
    Krya på sig.

  • IiidaNilsson 14 december 2010

    Är du säker att det är magkatarr som spökar? Jag har haft det, ät "link", finns på apoteket. Det är en lindrigare medicin..
    Om inte annat prova laktosfritt ett tag, det hjälpte min mage jättemycket och jag kör på laktosfritt jämt nu förtiden :)

  • Erajscha 14 december 2010

    Jag blev av med såna besvär när jag slutade äta socker och annan lättlöslig stärkelse.

  • Josses 14 december 2010

    Har för mig att jag fick rådet att ta lite grädde på en matsked innan jag åt.
    Den lade sig som ett lock i magen innan den andra maten landade...
    Hade bekymmer med magkatarr i slutet på -80-talet så detta råd kanske är
    ute i det blå nu.:s
    Kokt mat är nog bra men om ni vill ha stekt mat någon gång så stek den inte så hårt.

  • Tillberga 15 december 2010

    förr i världen skulle de vara kokt fisk och kokt korv

    nuförtiden är de nog mer Ät de du tål...........

    men jag hittade denna sida på nätet, och här finns lite tipps

    http://www.helhetsdoktorn.nu/magkatarr.htm

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.