Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bra veckomeny med barn i hushållet

  • stjaerna 13 augusti 2011

    I höst blir jag sambo med min pojkvän och där ingår även hans son på fyra år.

    Jag är inte direkt van att laga mat till så många som tre och barn. Hur lägger man upp en bra veckomeny hemma för att det ska bli allsidigt? Förutom att ha med grönsaker vid måltiderna alltså.

    Jag litar på att ni är många kunniga mammor, mor- och farmödrar och en massa annat här inne som kan hjälpa mig. :)

  • The_mama97mia 13 augusti 2011

    Hej, kul att ni flyttar ihop!
    Jag vill bara tipsa om att kolla in matsedeln på dagis - om det är kommunalt dagis kan man säkert få reda på det genom kommunens hemsida.

    Jag brukar försäka tänka - en dag fisk, en dag soppa, en dag köttfärs - typ. Fast sen spricker alltid mitt schema haha.

  • stjaerna 19 december 2011

    Tack! Ska försöka kolla upp det. :)

    God Jul! :)

  • frokenviol 19 december 2011

    En bra veckomeny bör innehålla; en dag fisk, en dag kyckling, en dag nötkött, en dag fläskkött och gärna en vegetarisk dag. Sen är det ju trevligt att variera färs, soppa, gryta mm samt ris, bulgur, potatis, pasta mm.

    Vi gör alltid för en månad i taget, då blir det lättare att variera sig. Dessutom försöker vi testa ett nytt recept varje vecka. Lycka till!

  • Samur 19 december 2011

    Man måste inte äta fläskkött. Vi har bara lammkött hemma samt fårfärs. Jag kör som någon sagt en soppa, en gryta, en till två fisk, två färs och två kött i form av kotletter eller stek. Lycka till i köket! (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.