Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Brunch

  • majamia 8 januari 2011

    Hej
    Imorgon fyller sonen 17år och vi ska ha brunch-kalas som han önskat.

    Tänkte bara fråga efter tips på vad man kan bjuda på.
    Vi ska ha ägg och bacon, hembakta bröd och ostbricka, marmelad och skinka. Smoothie och grönsaker.

    Sonen är mycket noga med sin kost och tränar väldigt mycket, tacksam på fler förslag.
    Vi ska avsluta brunchen med en mumsig cheescake :)

    Mörkt bröd

    Underbart vörtbröd

  • enaw 8 januari 2011

    färskost är ju ett måste till scones ;)

    vill man höja proteinhalten kan man lägga till någon form av bra korv till ägg och bacon. Man kan också göra majspannkakor (osötade amerikanska pannkakor med majskorn i)

  • majamia 8 januari 2011

    Skrivet av enaw den 8 jan 2011

    färskost är ju ett måste till scones ;)

    vill man höja proteinhalten kan man lägga till någon form av bra korv till ägg och bacon. Man kan också göra majspannkakor (osötade amerikanska pannkakor med majskorn i)


    Spännande, det skulle jag ju kunna prova, tack!

  • Mistys 8 januari 2011

    Fruktbricka tycker jag är nödvändigt! Skär upp meloner, ananas, kiwi, grape mm till ett härligt fat. Servera ev med keso smaksatt med kanel om du vill. Annars gott som det är.

  • majamia 8 januari 2011

    Skrivet av Misty09 den 8 jan 2011

    Fruktbricka tycker jag är nödvändigt! Skär upp meloner, ananas, kiwi, grape mm till ett härligt fat. Servera ev med keso smaksatt med kanel om du vill. Annars gott som det är.


    just det klart vi ska ha det!

  • majamia 8 januari 2011

    :)

  • Bumbis 8 januari 2011

    En omelett är ju aldrig fel. Pynta med gravad/rökt lax och grön sparris.

  • kammy 8 januari 2011

    fruktsallad med nötblandning till

    våffelhjärtan med creme fraiche, rom, dill o rödlök

    avokadohalvor med creme fraiche. rom, rödlök o dill

    ugnsgrillade tomathalvor med örtkryddor o olivolja på

  • carro_lina 8 januari 2011

    En fruktig smoothie är alltid uppskattad! Jag brukar ha i banan, hallon, lätt yoghurt, kesella, linfrö samt lite honung om man vill söta den lite. :)

  • Cassiopeya 8 januari 2011

    Skrivet av Misty09 den 8 jan 2011

    Fruktbricka tycker jag är nödvändigt! Skär upp meloner, ananas, kiwi, grape mm till ett härligt fat. Servera ev med keso smaksatt med kanel om du vill. Annars gott som det är.


    (Y) Precis vad jag tänkte! Det är det bästa med hotellfrukostarna, äter alltid massor av frukten :p
    På sommarhalvåret när vattenmelonen är som godast (och också andra sorter) serveras alltid melon till frukosten här hemma =)

  • Mistys 8 januari 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 8 jan 2011

    Skrivet av Misty09 den 8 jan 2011

    Fruktbricka tycker jag är nödvändigt! Skär upp meloner, ananas, kiwi, grape mm till ett härligt fat. Servera ev med keso smaksatt med kanel om du vill. Annars gott som det är.


    (Y) Precis vad jag tänkte! Det är det bästa med hotellfrukostarna, äter alltid massor av frukten :p
    På sommarhalvåret när vattenmelonen är som godast (och också andra sorter) serveras alltid melon till frukosten här hemma =)


    Haha då är vi två då :) Hotellfrukostarnas fruktbrickor länsas snabbt av mig!
    Vi har också vattenmelon till frukost och gärna efter maten också på sommaren. Sååååå gott!

  • majamia 8 januari 2011

    Härligt med alla tips, tack! Nu får jag åka och handla lite till :)

  • The_mama97mia 8 januari 2011

    Ngt vi sällan eller aldrig får på frukostborden här är "hash browns", dvs råstekt potatis... I USA är det vanligt. Lika med pannkakor med sött till, amerikanska pannkakor med sirap och eller blåbärssylt... Mums...

  • jas65 8 januari 2011

    Yougurt med div nötter och russin, hashbrowns, amerikanska pankakor/ plättor. smothies. härliga omeleeter med grönsakfyllning.

    Mvh
    Höfta på vet jag,
    Anders

  • majamia 8 januari 2011

    :DD

  • Cassiopeya 8 januari 2011

    Skrivet av Misty09 den 8 jan 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 8 jan 2011

    Skrivet av Misty09 den 8 jan 2011

    Fruktbricka tycker jag är nödvändigt! Skär upp meloner, ananas, kiwi, grape mm till ett härligt fat. Servera ev med keso smaksatt med kanel om du vill. Annars gott som det är.


    (Y) Precis vad jag tänkte! Det är det bästa med hotellfrukostarna, äter alltid massor av frukten :p
    På sommarhalvåret när vattenmelonen är som godast (och också andra sorter) serveras alltid melon till frukosten här hemma =)


    Haha då är vi två då :) Hotellfrukostarnas fruktbrickor länsas snabbt av mig!
    Vi har också vattenmelon till frukost och gärna efter maten också på sommaren. Sååååå gott!


    (Y) (L)

  • alindalinda 8 januari 2011

    Skrivet av Misty09 den 8 jan 2011

    Fruktbricka tycker jag är nödvändigt! Skär upp meloner, ananas, kiwi, grape mm till ett härligt fat. Servera ev med keso smaksatt med kanel om du vill. Annars gott som det är.



    Eller; gör enexotisk fruktsallad!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.