Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Chili con carne, med pasta?

  • Virre85 19 maj 2010

    Hej jag undrar precis det som rubriken säger =)
    Kan man ha pasta skruvar till chili con carne?
    Riset tog slut igår och jag orkar verkligen inte gå till affären idag men e jätte sugen på chili con carne.

    Men det borde ju funka eller?

    Tack på förhand

  • jimboz 19 maj 2010

    Självklart kan du ha det...Du kan även ha Bulgur eller couscous eller varför inte bara vitt bröd som du doppar .Du kan även använda Pitabröd med lite grönsaker så får du en variant av tacos.
    Jag har haft kokt potatis och det funkade det också (Y)

  • Virre85 19 maj 2010

    Tack massa alternativ ju, haha min skalle e lite fyrkantig i dag märker jag. Men då blir det chili con carne idag då=)
    Tack igen

  • boz1965 19 maj 2010

    Tja, ska man äta chili på "rätt sätt" så ska det ätas med vitt brytbröd (gärna på vetesurdeg) och inte med ris, pasta, potatis eller andra "främmande föremål". :D

    Men ärligt talat så tycker jag att det borde funka med pasta också, så kör du på det, det hade jag gjort om det var det jag hade hemma just då och inte pallade ta mig bort till affären. :)

  • chrisq 19 maj 2010

    (Y)funkar jättebra kör på (Y)

  • The_mama97mia 19 maj 2010

    haha jag håller nog med ovanstående talare, men jag skulle tänka på att utöka bönorna i chilin o bara äta som den är eller med gott bröd till som sagt.

  • Glitterfia 19 maj 2010

    Det godaste jag vet är att smöra en franskskiva och lägga på rikligt med ost.
    Lägg smörgåsen mitt på tallriken och ös på med riktigt het chili con carne. Jammi, osten smälter, det vattnas i min mun, tror jag måste göra chili con carne snart.

  • jimboz 20 maj 2010

    Tack ! Nu har ni tvingat mig att göra CCC i morgon....Ni FÅR inte sukta mig på detta viset :)

    MEN glöm för böveln INTE Parika. Sååå mycket smak som det blir av denna utsökta Bell Pepper (Capsicum Annuum)..Utan Google så hade det blivit en tunnare förklaring :)

  • Beckis83 20 maj 2010

    Vi brukar ha nachoschips till chiliconcarne. Och sallad såklart,å en skvätt gräddfil.

  • jimboz 20 maj 2010

    Sådär ! Nu är den klar och får dra tills i morgon för idag blir det Leilas Pizzadeg och Calzone :) (Y)

    En kul grej för skadeglada skall nämnas :) Jag skulle pudra Chilli i grytan och det där locket med hål i hoppade av så nu har jag en CCC som är värd namnet även för en Mexicanare .....

  • boz1965 20 maj 2010

    Skrivet av jimboz den 20 maj 2010

    Sådär ! Nu är den klar och får dra tills i morgon för idag blir det Leilas Pizzadeg och Calzone :) (Y)

    En kul grej för skadeglada skall nämnas :) Jag skulle pudra Chilli i grytan och det där locket med hål i hoppade av så nu har jag en CCC som är värd namnet även för en Mexicanare .....


    Du har väl investerat i en låda Corona för att släcka elden efteråt? :DD

  • Mistys 20 maj 2010

    Visst blir man fyrkantig ibland! Vi har alltid ris till korvstroganoff. Min kompis har alltid pasta " för det har man till korv" menar hon. Här skriker dom rätt ut bara jag nämner korvstroganoff och pasta {freaked-out}

  • minegen 20 maj 2010

    Här kommer ett litet recept på hur man lagar god mat.

    Gå in på www.hornfeldt.se/chili.

  • jimboz 20 maj 2010

    Det får bli någon lättdryck till carnen denna gång......Men en Corona hade väl inte satt fel..

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.