Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Chorizo-recept, nån???

  • jimboz 28 maj 2010

    En gammal tråd med ett tidlöst tänk kan jag leverera...Jag brukar köpa 2 pack Chorizo och slanta ner dess skivor i min suveräna Falu korvstroganoff.

  • Bappi 14 mars 2011

    Skrivet av Lisa-T den 27 maj 2010

    En god gratäng utan pasta ;-)

    Stek en gul lök delat i stora bitar, med olika rotsaker i lagom bitar. t.ex morötter, rotselleri, palsternacka, kålrot, fast potatis etc. ha gärna i lite svamp, eller röd paprika i också om du har det hemma, samt 3 chorizokorvar i skivor. När rotsakerna är nästan mjuka strör du över 1 msk vetemjöl rör runt och späder sedan med 3-4 dl. matlagningsgrädde. Smula ner en halv köttbuljongtärning och 1-2 tsk paprika pulver. Låt det koka ihop lite. Såsen skall vara tjock och precis täcka rotsakerna.
    Smaka ev. av med salt o peppar eller andra kryddor som kan passa.

    Häll röran i en smord gratängform strö över riven ost och grädda i 225° till osten är lätt gyllenbrun. Ca 10 minuter. Servera gärna med en sallad.


    Gammal tråd ... men detta låter mumma ändå ... tack!
    /kram

  • Zeldasmatte 14 mars 2011

    Hot Chili!!!! (Y)

    Hot chili

  • gullis88 14 mars 2011

    Skrivet av boz1965 den 21 aug 2008

    Jag har en paket med tre st chorizokorvar och har ingen fantasi (just nu iaf) att hitta på nåt. Har kollat recepten men inget av dem tilltalar mig för tillfället. Nån som har en bra idé? Jag vill inte steka/grilla dem rakt av, det känns lite banalt.

  • sju 15 mars 2011

    Nigella älskar chorizo och har flera recept om man söker på hennes sida. Det här tycker jag verkar gott t.ex.: http://www.nigella.com/recipes/view/spanish-chicken-with-chorizo-and-potatoes-5160

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.