Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Couscosus

  • Hjotrongull 20 januari 2008

    Hemma tycker vi mycket om couscous:) Snabbt, gott och enkelt att laga till(Y) Vad brukar ni ha till när ni gör couscous? Kanske någon som har bra recept på sin sida???

  • Lilljeppe 20 januari 2008

    Mina barn är inte förtjusta i couscous så jag har bara gjort det ett fåtal gånger. De är nog pga att de är vana vid potatis och allt man kan göra med potatis:p

  • Nettie 20 januari 2008

    Min familj och jag är mycket gillar couscous och har det
    bl.a till Nordafrikansk kycklinggryta (finns bland mina recept)
    Kanske kan det vara något för er.:p

  • Okänd 20 januari 2008

    Gillar inte couscous.Vi har det i skolan ibland och det är inte många barn eller ungdomar som gillar det.:(

  • wildlife 20 januari 2008

    Jag brukar bryna lök och paprika och sen tillsätta buljong och couscous. Det tycker jag passar till köttfärsbiffar, grillat kött/kyckling och mycket annat...

  • Hjotrongull 20 januari 2008

    Skrivet av Liliane den 20 jan 2008

    Gillar inte couscous.Vi har det i skolan ibland och det är inte många barn eller ungdomar som gillar det.:(


    Vad konstigt! På skolan som jag jobbar på är det jätte många barn som gillar couscous....men det kan ju bero på villken ålder det är på elverna också!!!På skolan kan man alltid välja mellan couscous och ris och det tycker jag är bra!!

  • SaraW 20 januari 2008

    Vi använder nog mer bulgur än couscous i vår matlagning, men användningsområdet är detsamma. Jag serverar det endera med wokade grönsaker till eller med lätt brynta grönsaker i (rödlök, tomat, paprika). Serveras till kyckling, lax eller kryddstark korv eller i wraps av olika slag. Läste på bulgurförpackningen att det tydligan ska vara gott att ha i t.ex. gulaschsoppa också, men jag har inte testat själv.

  • Suddisen 21 januari 2008

    Jag vill också ha recept på couscocus

  • styvan 21 januari 2008

    Använder couscous ibland men jag tycker att det är lite torrt...........:(

  • MatAnders 21 januari 2008

    Jag föredrar bulgur men har alltid i lite gurkmeja (för färgen) och hönsbuljong det blir lite godare då tycker jag.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.