Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Crock pott recept

  • susanne7206261 2 februari 2016

    Är nybörjare på detta med crock pott och skulle gärna vilja ha förslag på goda maträtter med recept och gärna tips . Vi kan väll starta en recept tråd ? så skriv era bästa recept ?

  • svengelsk 3 februari 2016

    Den här tråden skulle bli mycket intressant för mig också. Jag köpte min crock pot före jul. första försöket var en vegetarisk curry på lägsta värmen och sex sju timmar. Löken blev hård tyckte jag så nu steker jag löken innan jag lägger i den. Rotfrukterna var OK och höll formen bra. Sedan dess har jag lagat en del kötträtter, brynt köttet först och använt högsta värmen i ungefär tre timmar. Jag återkommer när jag har lagat mer och noterat lite vad jag gör.

  • pihal 4 februari 2016

    Bra sidor att besöka när man vill ha crockpot recept är www.acreto.se/crockpot eller crockpot.se. Har själv en crockpot som jag använder ett flertal gånger i veckan.

  • svengelsk 13 februari 2016

    Skrivet av pihal den 4 feb 2016

    Bra sidor att besöka när man vill ha crockpot recept är www.acreto.se/crockpot eller crockpot.se. Har själv en crockpot som jag använder ett flertal gånger i veckan.

    Den första sidan finns inte längre, men den andra har flera recept bl.a. ett för risotto, som jag måste prova.

  • pihal 16 februari 2016

    Sidan www.acreto.se/crockpot finns. Jag kollade precis nu. men du kommer inte in direkt på sidan när du slår in det utan får titta på de sidor som kommer upp så hittar du den.

  • eva23 16 februari 2016

    Skriv den här adressen
    www.acreto.se/Crock-Pot/Recept
    Funkade för mej...

  • croxie64 21 februari 2016

    Jag har en 6,5 liters slow cooker och den gör jag nästan allt i numera. Du kan till och med baka i dom.
    En klar favorit här är kött grytor av olika slag, soppor (grönsakssoppa blir suveränt) och annat som man annars gör på spisen eller i ugnen.
    Jag har aldrig använt mig av några speciella recept utan kör med samma ingredienser som om jag lagar en rätt på spisen eller i ugnen. Jag justerar bara tiden det behöver koka.
    Dessutom så tycker jag att man behöver mindre buljong när man använder en slow cooker :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.