Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dagen innan resa mat

  • ingegerdb 14 juli 2008

    Snälla medlemmar på matklubben...
    Imorgon skall den här familjen iväg på resa, denna dag ägnas åt hystersik tvättning av kläder. Sista minuten handling på apotek och mataffär. Packning städning av bilen mm.
    Mitt i allt detta måste vi äta något.
    Något som går snabbt, passar en småbarnsfamilj där barnen kan vara hyfsat kinkiga med mat.

    Ett stort plus om det inte blir för mycket disk av det heller :)

    *ber om tips på mina bara knän*(L)

  • ekoreko 14 juli 2008

    Töm kylskåpet på allt som annars blir gammalt och gör en välkryddad pytt-i-panna. I denna kan ingå pasta, ris, potatis, div. köttrester, vilka grönsaker som helst, en skvätt köttfärssås... Bind ihop smaken med curry eller soja, och drick en nerv-lugnande folköl till.... Och detta är kanske inte barnens favorit, men få barn blir ju ledsna över makaroner och korv även om det är tredje dagen i rad.... bara mamma och pappa som vill ha lite omväxling;-) Lycka till och trevlig resa!/

  • evaldo 14 juli 2008

    Varför inte allt-i-ett-kyckling, den går fort och klarar sig nästan själv.
    Allt blir färdigt samtidigt.(Y).
    Antingen mitt recept eller, MrsC och Quennies.

  • Vivoplena 14 juli 2008

    Vi brukar äta hämtmat dagen innan resa :D

  • Poppie 14 juli 2008

    Ett onyttigt tips, som barn brukar gilla:D McDonald´s:p

  • ingegerdb 14 juli 2008

    Tack för tipsen både hämtmat och recept. Skall ha en snabb överläggning här men det lutar nog åt kycklingen.... har inte så mycket rester att göra pyttipanna av tyvärr..

  • evaldo 14 juli 2008

    Thaimat att avhämta år också gott.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.