Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dagen matblogg för alla!!

  • josse12 6 april 2009

    Tänkte det kunde vara kul att vi skriver lite om vad som händer i köket om dagarna, nån som vill vara med??

  • EowynUndomiel 6 april 2009

    absolut ! :) idag händer det inte mycket... men på onsdag blir det storbaks-dag, då ska jag och min kompis baka från tidigt på morgonen till eftermiddagen eftersom vi har planerat att stå på stan och sälja hembakat för att samla ihop pengar till vår klassresa i slutet av maj (Y) Så det blir väl kärleksmums, kanelbullar, hallongrottor, kladdmuffins, osv :) om nån har något annat förslag på nåt enkelt, billigt bakat som säljer bra bland folk så är ni välkomna att tipsa mig ;) !

  • MammaModesty 6 april 2009

    Idag har jag gjort pannkaka till min dotter som är sjuk... så blev det en matlåda till sambon oxå.. själv åt jag stek och mos från helgen då pannkaka inte är så gott... sen har jag börjat planera för vad som ska handlas hem till påsk o vad som ska göras... man får passa på när man är hemma och Vabbar... =)

  • josse12 6 april 2009

    Kul att ni hänger med.. Öppnade själv kylskåpet imorse och kollade in, planerar aldrig mat utan tar det som finns och behöver användas. Hoppsan nästan 2 liter grädde som går ut imorgon. Har köpt på mig nu när ica haft lite billigt å som lchf are går det åt men inte så mycket. Kollade in på matklubben å hittade ett recept på daimglasstårta. Glassreceptet blev kanon 5 dl grädde, ingen daim hemma men vit och ljus blockchoklad å lite kolasås i gjorde susen. Den blev så good. Var ju tvungen att smaka på sleven trots mitt lchf, barnen åt med god aptit till efterrätt.
    Sen då- gräddstuvad spenat med filadelfia i + att jag vispade upp vitorna som blev över efter glassen å hällde i- inget får gå till spillo å blev kanon.
    Stuvad blomkål och en fiskgratäng kom till , frysen är ju kanon vid överskott.och potatismos å ungstekt falukorv till barnen. 1 1/2 liter grädde borta, kanon.

  • kattgnag 19 april 2009

    Perculatorn står laddad med kaffe och det har blivit 24!!!koppar kaffe sammanlagt idag till mig och min man. Har kanske druckit 20 koppar av det, alltså jag och min man. 10 koppar var.
    Det blir nog tre (per oss var) på morgonen och sen tar man sig en "slatt" lite då och då under dagen samtidigt som man håller på med annat = ledig dag = lördag.
    Inga som helst sömnproblem och inga magproblem heller........

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.