Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dejt mat

  • makrillen88 31 augusti 2012

    Heej :)

    jadu ja behöver lite tips vad man ska bjuda på när man ska bjuda hem en tjej man gillar som inte kan äta vitlök , curry eller pasta . nån som har nå bra tips ?

  • sju 31 augusti 2012

    Jag vet ju inte hur avancerat receptet får vara, eller hur festlig rätten ska bli. Nåt sånt här är ganska lättlagat i alla fall:

    Makalös kycklinggratäng

  • TTJ 31 augusti 2012

    Skär en ficka i kycklingfilé krydda med salt och peppar och fyll med färskost (valfri smak) soltorkade tomater och färsk basilika. Vira bacon eller parmaskinka runt och stek runtom så baconet får lite stekyta. Stek sen klart i ugnen och servera med ugnsrostade rotsaker. Kyckling och grönsaker kan tillagas tillsammans på en stor plåt/långpanna.

    Ugnsrostad färskpotatis är också jättegott till. Skrubba potatisarna noga, dela mitt i tu och blanda med olja och kryddor och rosta i ugnen.

    Gör en enkel sås genom att koka ihop grädde/creme fraiche, färskost (samma som i kycklingen) en buljongtärning och kryddor efter smak. Skiva upp kycklingen i lite tunnare bitar vid servering. Jättegott och festligt om man vill imponera, inte svårt att göra heller! {eat}

    Lycka till! :)

  • alindalinda 31 augusti 2012

    Hihi, av egen erfarenhet; UNDVIK tacos! ;)

  • alindalinda 31 augusti 2012

    Thailax med cashewnötter och kall limesås
    enkelt, lyxigt, gott!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.