Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dela med dig av ditt 'snabba-enkla' tips! :)

  • KimOfDrac 23 mars 2011

    Här kan vi dela med oss av våra tips på mat som är enkelt, snabbt och som inte kräver ett recept :)


    Igår skulle vi ha kassler och jag måste ha sås till för att kunna äta kassler, så jag brynte hackad vitlök och skivad lök i smör och stekte kasslern.
    När den var stekt på bägge sidor hällde jag i lite mjölk (så det nästan täckte kasslern), en buljongtärning och en skvätt ketchup och lät det puttra och gosa till sig :)

  • Shoutoutloud 23 mars 2011

    piffa upp köpes köttbullar - stek i smör så de är färdiga. smula över en köttbuljongtärning och häll över grädde. (nuförtiden äter jag dock bara hemgjorda)

  • sussisus 24 mars 2011

    Tärna kycklingkött och stek, eller använd grillad kyckling och häll över valfri smaksatt crème fraiche eller creme bonjour. Småkoka i 5-10 minuter (eller tills potatisen är färdig om man nu vill äta potatis till).

    Ta en påse blandade fisktärningar, bryn i smör och häll över Arlas saffran&tomat-crème fraiche, småkoka tills fisken är genomkokt.

    Salta och peppra tinade fiskfiléer (såna där portionsbitar), lägg i smord ugnsform, ha lite olja över (raps- eller oliv), baka i ugn ca 20 minuter 225 grader. Ha valfri crème fraiche som kall sås till.

    Det är väl bara fantasin som sätter stopp på vad man kan åstakomma i köket - sen om det dessutom blir gott så är det bara bonus ;-)

  • jas65 24 mars 2011

    Gå McD eller BurgerKing, Närmaste pizzeria,kebab, thaimat.

    Mvh
    Höfta på med era alla snabba recept.

    Anders

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.