Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

det är ju matlådans dag idag

  • Okänd 21 januari 2008

    har ni några bra tips på detta tema...

  • farmoringer 21 januari 2008

    Har inte hört talas om matlådans dag men mitt tips är ju att laga lite extra så det räcker till matlådan nästa dag...:)

  • tina62 21 januari 2008

    :'(Dagens rester blir morgondagen låda! Gubben är ingen smörgås människa så han är fortfarande lycklig.
    Min matlåda :'(innehåller alltid sallad sedan ex. krabba,räkor,tonfisk,kyckling,fetaostbiffar osv...

  • Okänd 21 januari 2008

    Har gjort Styvans "Lasagne i långpanna" och gjort matlådor och fryst in.Mums va gott det blev.Gör alltid matlådor av middagen.Det gäller att laga xtra.Visste annars inte att det var matlådans dag.
    Varför ska man fira en matlåda?????

  • lisa_s 21 januari 2008

    Aldrig hört talas om matlådans dag!
    Försöker oftast laga lite extra och frysa in i portionsburkar
    att ha i beredskap i frysen.Då kan man bara koka till lite pasta,
    bulgur eller potatis om det krisar nån dag.

  • gosrosen 21 januari 2008

    försöker alltid göra så att det blir en marlåda till mogondagen av dagen middag!

  • anluk 21 januari 2008

    Brukar oftast bli över från middagen på kvällen så det får bli rester av den till lunchen på jobbet.

  • lennali 21 januari 2008

    Dagens rester blir morron dagens matlåda.

  • Okänd 22 januari 2008

    Det var Roger Titti O Gjert som berättade det

  • pehrzonflickan 22 januari 2008

    Matlåda...nupp, det blir oftast smörgåsar och middag på kvällen. Annars sallad på rester som kyckling eller skinka. Om jag vill lyxa till tar jag räkor, men jag älskar även tonfisk. I med ris, grönskaer och lite kryddor.
    I och för sig så krävs det kanske rejälare matlåda om man har en aktivt jobb och är karl! Koka extra potatis på kvällen och stek en extra kotlett!

  • styvan 22 januari 2008

    Matlåda blir det oftast här. Rester från kvällen blir till matlådan dagen efter eller annars gör jag sallad med olika ingredienser, kan vara fetaost, räkor, kräftstjärtar mm. Även en omelett gör sig i lådan.(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.