Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dijonsenap med svart vinbär

  • Heisjo 6 februari 2010

    :o
    Jag undrar om någon kan hjälpa mig!
    Jag har fått en burk med dijonsenap smaksatt med svartavinbär och vet inte vad jag kan använda den till!???

    Är det någon som har en idé eller kanske redan har använt det!???

  • FruAst 6 februari 2010

    Senap på varm korv(Y)

  • frucaos 6 februari 2010

    Ärligt talat så tror jag den hade hamnat i skräpet hos oss - den kombinationen lät verkligen inte god! Men jag kan ju ha fel ...:D
    Lycka till - hoppas du får några bra idéer.

  • mattjejen 6 februari 2010

    Om du har älgkött lr annat vilt varför inte prova att smaksätta såsen med senapen... lr ta fläskfilé... det skulle jag prova...
    Kul att testa nåt nytt, skriv gärna hur det går... blir lite nyfiken:p
    Lycka till!

  • svengelsk 6 februari 2010

    Jag tycker mycket om dijonsenap med citron. Den passar bra med fisk och i vinäger coh olja salladdressing. 1msk vinäger, 3msk olja och 1 tsk senap. Pröva Dig fram.

  • The_mama97mia 6 februari 2010

    Dijonsenap använder jag sällan som den är, utan har i dressing eller smaksätter sås med.
    Låter ... annorlunda...

  • FruAst 6 februari 2010

    Jag kom att tänka på porterstek, den är ju kryddad med svart vinbärgele. Nånting åt det hållet kan nog vara gott. Senapen blir nog en god styrka i en sån anrättning. "Mattjejen" är inne på nånting som låter bra, vilt kött eller mörkt kött och krydda en sås till.

  • lost_star 6 februari 2010

    Vad spännande det lät, absolut något som skulle hamnat i min varukorg ;)
    Det drar ju åt vilthållet helt klart, en god gryta med kyckling kanske, jag brukar slänga i enbär & svartvinbärssaft i såsen och den blir alltid god. Lycka till....(Y)

  • Heisjo 6 februari 2010

    Tack för tipsen:)
    Jag lägger in recept om jag kommer på något gott:p

  • Majainorr 6 februari 2010

    Skrivet av mattjejen den 6 feb 2010

    Om du har älgkött lr annat vilt varför inte prova att smaksätta såsen med senapen... lr ta fläskfilé... det skulle jag prova...
    Kul att testa nåt nytt, skriv gärna hur det går... blir lite nyfiken:p
    Lycka till!



    Det var det absolut första jag tänkte, smaksätta sås! Tror det blir mumma! (Y)

    Berätta gärna om du har använt den till något och om vad du tyckte!

  • tantmalla 6 februari 2010

    Prova i salladsdressing med olivolja, vinäger, senapen och salt och peppar. Mums!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.