Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Din absoluta favoritmat till vardags?

  • MaddeThiman 24 augusti 2010

    Vad är det allra allra godaste? Söker lite inspiration =)

  • sju 24 augusti 2010

    Stekt fläsk med löksås och kokt potatis... Tror jag i alla fall, det finns ju så mycket gott och det beror ju lite på vad man känner för för stunden.

  • charlottat 24 augusti 2010

    åh, det där är ju jättesvårt, ändras precis hela tiden.. spaghetti och köttfärssås går alltid hem, tröttnar aldrig på det. fläskpannka är en annan favorit, stekt panerad fisk med potatis och stuvad spenat, pasta carbonara eller spaghetti med tomatsås. vi har en favorit i familjen som är en pastasås jag gör på kallrökt lax, med vitlök, blandade frästa grönsaker, med curry. bönor och bulgur, ris och kycklinggryta på kokosmjölk, röd eller grön currypasta.

  • frucaos 24 augusti 2010

    Chili con carne med gott majsbröd och persikohalvor!
    Baconpannkakor med lingonsylt och strimlad vitkål.
    Fisksoppa.
    Stuvade makaroner och köttbullar eller falukorv.
    Raggmunkar med lingonsylt och falukorv (eller knaperstekt fläsk)
    Makaronilåda
    Lasagne (Fast det blir oftast på helgen när vi jobbar båda två).

  • thewhy 24 augusti 2010

    Jag skulle nog säga att till vardagen tycker jag bäst om;
    - Stuvade makaroner (kryddad med muskotnöt - viktigt!) och stekt falukorv.
    - Schnitzel och potatisklyftor
    - Spaghetti och baconsås
    - Torsk med färdigköpt sås (som man blandar ihop och lägger över fisken sen in i ugnen) och potatis
    - Baconpannkaka

    Det ska ju helst vara billigt och gå snabbt att tillaga ;)

  • amoz 24 augusti 2010

    För min del är denna rätt nummer 1 alla gånger(Y)

    Mors rålåpor (raggmunkar).

  • chrisq 24 augusti 2010

    :DD sorry men all mat är min favorit mat älskar att laga o bjuda på allt gillar väl lite lyxigare mat mest eller kanske ska säga dyr men äter allt hihi

  • littlejohn 25 augusti 2010

    Kålpudding är gott
    Stekt strömming med potatismos är bland det godaste man kan äta.
    Stekt fläsk med löksås,gott gott.

  • martina63 25 augusti 2010

    Är överförtjust i sallader, blandade med bulgur/matvete eller couscous. Tycker det går att förändra hur mycket som helst. Med grillad kyckling, stekt kyckling fillet eller en kotlett. Gott om salladen är ljummen, med en kall sås på naturell yoghurt med kryddgrönt tex.

  • Bumbis 25 augusti 2010

    Omöjligt att säga bara en favoriträtt till vardags. Jag känner oftast på morgonen vad jag vill äta till middag på kvällen och då får resten gilla läget vilket dom alltid gör. Det kan lika gärna vara falukorv som oxfilé. Jag har tid att laga "riktig" mat varje dag och jag lagar alltid mat som alla tycker om.

  • Amika 25 augusti 2010

    Åh, kåldolmar! Det är min absoluta favorit... :)
    Sen laxfilé som man tillagar i ugn på en bädd av grovsalt och serverar med kokt potatis och romsås... Mmmm.... Mumma! :)
    Kycklingenchilladas är också gott! :)

  • zap 25 augusti 2010

    Tomatsoppa med basilika tar lätt priset! Det går fort och jag har nästan alltid krossade tomater och kryddor hemma, jag tycker om när det går snabbt och lätt. Burritos är en annan storfavorit :)

  • zudette 25 augusti 2010

    Pasta Carbonara - Enkelt, snabbt, gott - med massor av nymalen svartpeppar!!!! En annan favorit är stekt korv och stuvade makaroner!

  • MatAnders 25 augusti 2010

    Jag lagar ofta karre i ris (finns här bland mina recept) lätt och enlel allt i all rätt som går fort att göra annars är det mycket grytor jag värmer upp som jag lagar till på helgerna. Sedan tycker jag att ägg och senaps panerad pengasius är en vecko klassiker med god kall sås till.

  • superhesa85 25 augusti 2010

    Mina favoriter är Köttbullar,lingonsylt,brunsås o potatis.
    Spagetti m köttfärsås
    Surkål m knödel
    Kotlett m potatis massa kokta grönskaer till
    eller sambons goda fläskpannkaka

  • gunma 25 augusti 2010

    Fläsk och löksås är det bästa som finns.Alltid lika gott.

  • kekke46 25 augusti 2010

    En hemkokt köttsoppa med bondklimp.
    Makaroner och korv.
    Kålpudding med lingonsylt och potatis
    Stekt fläsk med mycke stekt lök till och potatis

  • evamarie65 26 augusti 2010

    Min favorit vardags mat är min egen kassler gryta. Där har jag i kassler purjolök paprika matlagningsgrädde. Man kan lägga i vad man vill och har hemma i kylen.

  • Lenkan 26 augusti 2010

    Fläsk och löksås
    Kalops
    Lasagne
    Gulaschgryta
    Kyckling med ris och currysås
    Pasta och köttbullar
    Fläsklägg och rotmos

    Det är nog mina favoriter till vardags tror jag

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.