Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Din absoluta favoritmat till vardags?

  • mopeden 26 augusti 2010

    Kroppkakor!!!{drool}

  • NicolinaZ 26 augusti 2010

    Oj det finns ju så mycket härligt! Pasta i olika former: med köttfärssås, tomatsås, tonfisksås... Kyckling i olika former, antingen bitar i mild creme fraichesås eller grillade lårbitar, helstekt... SOPPOR! Lins och potatissoppa, rotfruktspurésoppa, äkta gammaldags köttsoppa!
    Fisk, gärna panerade stekta filéer, eller filéer stekta i ugn på en bädd av lök, smör, kanske lite spenat?
    Grytor av olika slag från renskav till osso buco (fast osso buco är nog mera fest än vardag kanske...)

  • The_mama97mia 26 augusti 2010

    Chicken bitar/nuggets á la Mia är en ständigt återkommande vardagsfavorit här. Vi gillar kyckling även i thaiinspirerade rätter, jag har några förslag i mina recept.

    Millans fisk
    det här är fiskfavoriten

    Sen gillar vi nån gång ibland Blodpudding, bacon och lingon. Snabbt, billigt, nyttigt o himla enkelt...

  • tjockajag 27 augusti 2010

    Veckans matsedel har sett ut enl följande:

    Fredag: Kycklinggryta med pasta
    Lördag: Grillat kött, ugnsrostad potatis o grönsaker
    Söndag: Lax och pressad potatis
    Måndag: Potatis- och köttfärsgratäng (som jag gjorde färdigt redan i söndags)
    Tisdag. Raspeballer (hade tid eftersom jag var ledig)
    Onsdag: Stuvade makaroner och falukorv
    Torsdag: Leverbiff, stekt lök o potatis (leverbiffarna är sådana där korvar som man köper frysta o bara "pluttar" ut i stekpannan)

  • Sodiac 16 september 2010

    Jag skulle nog säga min egna köttfärs/rotfrukts soppa.

    köttfärs (Blandfärs eller nötfärs)
    Rot frukter
    purjolök
    Ketchup
    Grönsaksbuljong
    salt/peppar/oregano

    Dela rotfrukterna i munsstora bitar, koka i 10-15 min sen häller du i ketchup och buljong.
    i med purjolök och förstekt köttfärs.
    servera i stoooora muggar med ngt gott bröd.

  • MrsC 16 september 2010

    Ärtsoppa kokt tillsammans med fläsklägg. Servera med varm punch och senap! (Y) :p

  • JennyV 16 september 2010

    Kålpudding är en av mina favoriter och även köttbullar med lingonsylt och potatismos el potatis
    Här är några till av mina vardagsfavoriter!!
    Torsdagssoppa
    Maggans fiskgratäng
    Kasslergratäng med chilisås

  • Marre73 17 september 2010

    Korvstroganoff går väldigt bra här hemma,kålpudding är gott likaså, finns ju hur mycket god mat som helst att laga..............

  • Bleckis 5 oktober 2010

    Jag har på senaste fått dille på Pytt i panna med stekt ägg och rödbetor. Har inte tyckt om det tidigare men nu är det riktigt gott och enkelt!

  • annalena514 8 oktober 2010

    kåldolmar helt klart älgstek med sås o potatis grönsaker gele förståss

  • Okänd 8 oktober 2010

    just nu äter jag semmelknödel med en sallad.

    Jag gillar också det mesta i matväg.

    Men favoriter är nog gratänger av alla slag.

  • wildlife 8 oktober 2010

    Stuvade makaroner med korv
    Paltbröd med fläsk
    Kålpudding
    Kokt torsk med äggsås
    Hemgjord pizza
    Fläskpannkaka
    + 100 andra rätter {clap}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.