Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ditt bästa fiskrecept

  • Legoli 30 april 2008

    Brukar göra festfisk, enkelt och väldigt gott.

    Festfisk

  • lennali 30 april 2008

    Här kommer två till fiskrecept.
    Fisksoppa på Peters vis
    Lindas laxgratäng

  • enAnnan 30 april 2008

    Jag och sönerna äter mycket fisk. Minst 2 ggr i veckan, oftast 3-4.
    Gott, variationsrikt, enkelt, nyttigt och så snabblagat!
    Mycket lax blir det här, men även hoki och rödspätta. Provade Queenies tomatfisk förra veckan som var väldigt populärt.
    Sedan äter vi ofta cattis08:s favoritlax.

  • enAnnan 30 april 2008

    Sesamlax
    Laxpytt med pepparrot

    är våra två favoriter som vi lagt in med lax

  • The_mama97mia 30 april 2008

    Jag älskar fisk. Barnen frågar efter lax i folie med kryddsmör, eller Millans fisk i ugn. Har båda recepten på min sida. Min egen stora favvo är fisksoppegryta, dock inte på sommaren.
    Just nu har jag fått tag på superfin gösfilé från Hjälmaren..... Den vill jag byxa o steka o ha en grädsås med gräslök o citron o dill till. Funderar på vad som kan komponeras....

  • sonja55 30 april 2008

    Här kommer ett lättlagat fiskrecept som dessutom är jätte gott
    Lax med lime

  • farmoringer 30 april 2008

    Jag har inte satt in så många fiskrecept men här kommer ett som jag tycker om..

    Fiskgratäng med osttäcke

  • Jessika 30 april 2008

    Laxlasagne
    Sandefjordsgratinerad lax

  • marwis 30 april 2008

    Så många goda recept, men jag reagerar på att det är så mycket grädde och creme fraiche i de flesta.... Försöker hålla mig till lite "lättare" menyer till vardags. Har dock svårt för fisk kombinerat med tomatsmak:(

  • irrevirre 30 april 2008

    Jag och min man är inte så bra på att äta fisk. Men om det inte smakar "fiskigt" går det bra.
    Testade ett recept idag (ej från matklubben) och det var inte äckligt men kommer inte att sparas.
    You can eat it but it taste like shit ..... näää skämt åsido så illa var det verkligen inte.

    Det enda vi tycker är gott är:
    Fiskgratäng med purjo & dillgrädde
    och
    Fisk och grönsaker i i foliepaket.

    Sedan gillar jag faktiskt de där stora panerade fiskfiléerna (Inte fiskpinnar)som man kan köpa frysta med potatis och dillsås.

    Önskar att vi gillade fisk mera.

  • taina 23 maj 2008

    Tänk er ny varmrökt lax efter smak(L)
    Man kan äta den varm el. kall beroende om man har bekant som kan röka den,el om man måste köpa(Y)
    Man kan äta den kall el. varm med potatis och sås efter smak el. bara på smörgås:D
    Har själv beställt av en kompis( skickade med en stor lax)
    Kryddad med svartpeppar och vitlök (salt) är underbart(L)
    Kanske ett enkelt förslag!!!!!!!

    God helg

  • The_mama97mia 23 maj 2008

    Och till den varmrökta laxen... antingen en klassisk kall sås med röd rom... lite lök o gräslök.
    Eller en fräsig pepparrotsröra... gräddfil o pepparrot... hmmm.. så gott.

  • taina 23 maj 2008

    Kan tyvär inte äta fiskrom:@
    Men hollaindär sås går bra el en kall sås med gräslök creimefraiche mm......
    Efter tycke.....

  • The_mama97mia 23 maj 2008

    taina, testa kall sås med pepparrot till laxen ska du se att smaklökarna sjunger

  • tantdrake 23 maj 2008

    En liten förrätt eller buffétillbehör som jag brukar göra är helt enkelt att blanda rökt fisk, äppeltärningar, rödlöksflisor och citronsaft (L)

  • tantdrake 23 maj 2008

    Och där klev lillkatten på tangentbordet :D
    Fortsätter....
    Serveras på rostbröd eller i ett snyggt glas med någon god sås till. Officersmässens fisksås (i mina recept) gör jag lite tjockare och låter kallna. Saffransaioli är också gottigt till!
    Ibland bygger jag ut röktafisk-blandningen till en stor sallad.

  • taina 23 maj 2008

    Visst är det cool att flera kommer på små saker(Y)
    det är det enkla som räknas i längden el.:p
    Man glömmer bort det enkla:p

  • ros 23 maj 2008

    :)Mina bästa fiskrecept är
    Lax under crème fraichetäcke
    Laxkrustader med avokadomousse
    Laxrullar
    Jag har bara skivit in laxrecept än så länge. Men jag fyller på när tiden tillåter.
    Lax är nyttigt och gott(Y)

  • vanillalover 23 maj 2008

    Detta är vår absoluta favoriträtt!!! Enklare & godare kan det knappast bli...
    Viltlax

  • DevourMe 28 maj 2008

    Jag älskar fisk så har en massa resept! men det här soppas asså!
    herre gud <3(L)

    kolla in min sida så fins recept+ bild ;)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.