Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ditt enkla vardagsrecept!

  • Fridalius 6 november 2010

    Alla har vi väl våra snabba rätter som vi slänger ihop på en kvart.

    Mitt är matlagningsgrädde uppkokat med strimlad rökt skinka, riven ost och finhackad broccoli, serverat med pasta.

    Nu vill jag ha nya roliga snabblagade vardagsrätter att göra till barnen efter dagis och i tidsnöd.

  • MatAnders 6 november 2010

    Blir helt klart min karre i ris

  • kekke46 6 november 2010

    Det blir Falupanna med äpple finns i mina recept

  • soccermum 6 november 2010

    Rårakor, bacon och lingon är både gott och går snabbt men kanske inte det mest nyttiga i o m stekningen.. {eat}

  • Cassiopeya 6 november 2010

    Jag brukar slänga ihop en fuskcarbonara när vi har ont om tid och är jättehungriga=)

    Koka spagetti för fyra personer. Klipp tre paket bacon i bitar stek som du gillar dem bäst. Ta fram ett ägg, riven ost, svartpeppar och ev parmesanost.

    Häll av spagettin, rör i ägget, släng i riven ost och bacon. Rör runt så osten smälter. Krydda med svartpeppar.

    Vill du ha grönsaker till funkar det bra med tomatklyftor, majs eller gröna ärter. Jag brukar koka ärtorna en kort stund i mikron så att de bara blir ofrysta:)

  • soccermum 6 november 2010

    Pasta går ju alltid snabbt men använder man dessutom färsk pasta så går det ju både supersnabbt och är betydligt godare (iaf i mitt tycke) :P

  • maxxess 6 november 2010

    Mitt snabbval är något som inte ser mkt ut för ögat, men smakar mycket bra. Slängs ihop snabbt, sen avgör klockan hur länge man orkar låta det puttra på spisen :)
    Passar bra i matlådan.

    Fyllig, het och mager korvgryta

  • littlejohn 7 november 2010

    Jag har alltid grönsaker hemma, färska och frysta. Det är enkelt och går snabbt att göra en wok, det är bara att fylla på med vad man vill. Smaksätter efter råvara. {eat}

  • boz1965 7 november 2010

    Det här är snabbt, enkelt och supergott:

    Korv à-la Forsell

  • Fridalius 15 november 2010

    Härligt att läsa om Era enkla recept, vore kul med fler!

  • bigganv 15 november 2010

    Kassler och ev. bananer eller ananas i en form, häll över creme fraiche blandat med sweet chili, strö ev. över lite ost. In i ugnen en kvart. Klart! Servera med t.ex. ris.

  • bigganv 15 november 2010

    Skrivet av Cassiopeya den 6 nov 2010

    Jag brukar slänga ihop en fuskcarbonara när vi har ont om tid och är jättehungriga=)

    Koka spagetti för fyra personer. Klipp tre paket bacon i bitar stek som du gillar dem bäst. Ta fram ett ägg, riven ost, svartpeppar och ev parmesanost.

    Häll av spagettin, rör i ägget, släng i riven ost och bacon. Rör runt så osten smälter. Krydda med svartpeppar.

    Vill du ha grönsaker till funkar det bra med tomatklyftor, majs eller gröna ärter. Jag brukar koka ärtorna en kort stund i mikron så att de bara blir ofrysta:)


    Jag brukar också göra den här, den heter Spaghetti allo poverello (fattigmansspaghetti) {cute}

  • alindalinda 15 november 2010

    en klassisk potatis & purjolökssoppa, alt rödlinssoppa. billigt och gott! med knäckemacka till!
    annars
    Pastasås med skinka och persilja

    eller varför inte lite kyckling!?
    Kyckling och pasta till brorsan

  • Eery 15 november 2010

    sätt på ugnen. lägg 4 laxfileér i en ugnsfast form. riv skal och pressa saften från en lime, hacka en halv chili. strö över laxen, slå på mjölk/grädde/creme fraiche. koka en laddning potatis medans laxen står i ugnen.
    Jag hade varken salt eller peppar på men det kan man ha efter smak=)

  • __cissi__ 15 november 2010

    Koka pasta.

    Stek bacon och champinjoner. Rör i en burk Cream fraich franska örter och låt puttra tills pastan är klar.

    Enkelt, gott och snabbt :)

  • Cassiopeya 15 november 2010

    Skrivet av bigganv den 15 nov 2010

    Skrivet av Cassiopeya den 6 nov 2010

    Jag brukar slänga ihop en fuskcarbonara när vi har ont om tid och är jättehungriga=)

    Koka spagetti för fyra personer. Klipp tre paket bacon i bitar stek som du gillar dem bäst. Ta fram ett ägg, riven ost, svartpeppar och ev parmesanost.

    Häll av spagettin, rör i ägget, släng i riven ost och bacon. Rör runt så osten smälter. Krydda med svartpeppar.

    Vill du ha grönsaker till funkar det bra med tomatklyftor, majs eller gröna ärter. Jag brukar koka ärtorna en kort stund i mikron så att de bara blir ofrysta:)


    Jag brukar också göra den här, den heter Spaghetti allo poverello (fattigmansspaghetti) {cute}


    Aha, nu vet jag det \o/ En absolut favorit, med mycket svartpepar och mycket parmesan (L)

  • Marre73 23 november 2010

    Måste säga att de flesta av mina recept är enkla, jag tar upp ngt ur frysen tittar vad som mer finns både i skafferi och kyl och rör ihop det.Svårare är det att beskriva hur man gjort, då kan det enklaste se väldigt krångligt ut......

  • Glitterfia 23 november 2010

    Jag tycker det är så gott med snabbmakaroner och stekt fläsk.
    Det tar ca 5 minuter från man börjar med att koka upp vattnet till makaronerna till servering.
    Perfekt när man är hungrig och det ska gå snabbt och dessutom vara gott.

  • frucaos 24 november 2010

    Pasta med ädelostsås
    Planerar man väl så är det gjort på tiden pastan kokar. (obs - inte snabbpasta)

  • frucaos 24 november 2010

    Annars håller jag med om tipset på smaksatt crème fraiche med div tillbehör. Där är det bara smaken och fantasin som sätter stopp.

    För dem som inte är anti Keldas soppor så är de också trevliga att pimpa upp med lite tillbehör.

    Vi ser dessutom alltid till att ha rester i frysen - bara att tina och äta de dagar man inte har tid eller ork att stå vid spisen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.