Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ditt enkla vardagsrecept!

  • frucaos 24 november 2010

    Skrivet av soccermum den 6 nov 2010

    Rårakor, bacon och lingon är både gott och går snabbt men kanske inte det mest nyttiga i o m stekningen.. {eat}


    Gott ja, men snabbt? Tycker det tar en himla tid att steka rårakor ... i alla fall till 5 pers! Lite snabbare med stekhällen, men ändå. Knappast gjort på en kvart.

  • soccermum 24 november 2010

    Skrivet av frucaos den 24 nov 2010

    Skrivet av soccermum den 6 nov 2010

    Rårakor, bacon och lingon är både gott och går snabbt men kanske inte det mest nyttiga i o m stekningen.. {eat}


    Gott ja, men snabbt? Tycker det tar en himla tid att steka rårakor ... i alla fall till 5 pers! Lite snabbare med stekhällen, men ändå. Knappast gjort på en kvart.


    Nej det är klart.. {embarrassed} Jag gör bara till tre pers, det går snabbare :) Här det går iaf mkt snabbare att steka upp rårakor än att koka potatisen plus att jag river potatisar allteftersom så behöver man inte ha både skaltid+koktid :)

    Tänkte inte direkt på att det stod att det skulle vara klart på en kvart heller.. Snabb vardagsmat för mig är mat lagad under en halvtimme *my mistake* ;)

  • mssalmonella 24 november 2010

    Skrivet av Cassiopeya den 6 nov 2010

    Jag brukar slänga ihop en fuskcarbonara när vi har ont om tid och är jättehungriga=)

    Koka spagetti för fyra personer. Klipp tre paket bacon i bitar stek som du gillar dem bäst. Ta fram ett ägg, riven ost, svartpeppar och ev parmesanost.

    Häll av spagettin, rör i ägget, släng i riven ost och bacon. Rör runt så osten smälter. Krydda med svartpeppar.

    Vill du ha grönsaker till funkar det bra med tomatklyftor, majs eller gröna ärter. Jag brukar koka ärtorna en kort stund i mikron så att de bara blir ofrysta:)


    Jag brukar göra liknande fast då har jag bacon, gul lök & vitlök som jag fräser i pannan, sen på med grädde. och sedan blanda det med den kokta pastan och gröna ärtor. Supergott, billigt och snabbt!

  • Vetebullen 24 november 2010

    Detta är snabbt lagat och ändå såååå. gott.... (Y)

    Krämig krabbfishpanna

  • JennyMariaBrandstrom 27 november 2010

    Pasta med kötfärs röra, kokt fisk med potatis och äggsås, kokt potatis med stekfläsk och löksås, jag gillar att laga mat men tycker inte matlagning till vardags skall ta mer än 30-40 minuter.

  • The_mama97mia 27 november 2010

    De ggr jag kommer under en kvart i vardagsmatlagning är när jag värmer rester... Annars räknar jag med en halvtimme!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.