Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dressing

  • farmoringer 25 april 2009

    Nån som har ett bra recept på dressing som innehåller matyoughurt?

  • LaJefa 25 april 2009

    Finns många goda dressingar man kan göra med matyoghurt...men vad ska dressingen serveras till?

  • farmoringer 25 april 2009

    En vanlig grönsallad. Har du rätti att jag inte nänmde..:D
    Var så inne i vad jag skulle göra så tänkte inte så långt att inte andra vet vad jag håller på med...:)

  • LaJefa 25 april 2009

    Okej.. vad som är gott till grönsallad är bl.a ...yoghurt, lite chilisås, finhackad rödlök, salt, peppar, ett stänk konjak, whiskey eller sherry o lite grillkrydda...mycket enkelt och gott!

    Ska man servera salladen till tex fisk...så är det gott att stoppa i lite pressad lime, riven gurka och kryddor i yoghurten.

  • farmoringer 25 april 2009

    Men så bra. Tack för tipset.(Y)
    Inte lätt när man får idétorka...:)

  • Gnurf 25 april 2009

    Jag ska alldeles strax göra en kall yoghurtsås till mina grillade kycklingfiléer ikväll...tänkte köra en tzatzikivariant i all enkelhet....yoghurt, salt, peppar, riven gurka, vitlök, persilja. Rotfrukter i ugn till det...:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.