Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Efterlyser gott recept på hemmagjord sötstark senap?

  • Monika46 15 december 2009

    Hej! Är det någon som har ett gott recept att dela med sig på hemmagjord sötstark senap helst gjord på senapskorn?
    Tacksam för alla förslag!
    /Kram Monika (L)

  • MosterA 15 december 2009

    Det recptet ser jag också fram emot.
    Jag gillar i och för sig "Johnnys senap - söt stark", men det skulle vara kul med att ha ett eget recept som man får till precis som man vill ha den.
    :)

  • MammaModesty 15 december 2009

    jag är oxå nyfiken om någon har recept... vill oxå ha!!! :p

  • busan37 15 december 2009

    Jag vill oxå ha :p

  • barabbas 15 december 2009

    Hej Prova min goda julsenap den är mycket omtyckt.(Y)(Y)Julsenap
    Lycka till God Jul på er.

  • Disen 16 december 2009

    Jag tänker testa någon av dom här.
    Bosses goda julsenap
    Senap, svärmors sötstarka

  • busan37 16 december 2009

    Skrivet av Disen den 16 dec 2009

    Jag tänker testa någon av dom här.
    Bosses goda julsenap
    Senap, svärmors sötstarka


    Tack, detta sparar jag (Y)

  • smeand 16 december 2009

    Vad då senapspulver? Min pappa brukade göra på senapsfrön som han la i en stor skål, tålig skål med rundad botten. Sedan hade han en en tung kula av något slag, såg ut som en kanonkula, som krossade kornen genom att han vickade på skålen. Vet inte vad han hade mer i men jag minns hur han satt med den där skålen. Någon som har ett sådant recept? Ska man bara blanda ihop ett pulver kan man ju lika gärna köpa färdig senap och sedan smaksätta som man vill ha den...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.