Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

En liten fråga !

  • miha 11 maj 2011

    Hej'

    jag undrar om man kan skära kycklingklubbor i kuber precis som man gör med kycklingfile ?

  • emseli 11 maj 2011

    om du lyckas bena ur kycklingen utan att förstöra köttet för mycket ska det väl gå men filéer är fortfarande att föredra

  • miha 11 maj 2011

    okej tack så mycket :)

    Tips på va man annars kan göra med kycklingklubbor ?

  • MatAnders 11 maj 2011

    Helt klart den godaste delen på en kyckling och det finns massor att göra t.e.x bara marinera och köra i ugnen eller göra en god gryta på, koka och göra kyckling i curry m.m

  • miha 11 maj 2011

    om man kör in den i ugnen hur länge ska den då va inne`? och är de mitten på ugnen?

    ska man koka kycklingklubborna innan man he in dom i ugnen?

  • Okänd 11 maj 2011

    Jag brukar placera formen på första falsen och ha dom inne 45 min.
    Jag sätter in dom råa! Ugnsvärme 225 º

  • miha 11 maj 2011

    45 minuiter är de på tinade eller otinade ?

  • MatAnders 11 maj 2011

    Tinade, låt dom gärna ligga i en marinad några timmar innan så blir det mer smak, annars kan du pensla på en blandning av soja,paprikapulver salt (det går åt en del salt) och peppar eller vad du gillar. I bland kan det vara bra att täcka dom med aluminiumfolie sista tiden så dom inte blir brända.
    Lycka till

  • miha 11 maj 2011

    funka d inte att marinera dom i olja och kryddor ?

  • skogsdunge 11 maj 2011

    Det är också gott att steka kycklinglår i stekpanna och blanda i en sås med creme-fraiche, dragon och senap.

  • MatAnders 11 maj 2011

    Skrivet av miha den 11 maj 2011

    funka d inte att marinera dom i olja och kryddor ?


    Jo precis så det blir kanon.

  • The_mama97mia 11 maj 2011

    Jag kör gärna klubbor i ugn, brukar torr-krydda först, låta ligga ett tag, sen in i ugnen, efter ett tag så tar jagut och öser, vänder på dom en gång under tiden , se till att skinnsidan är den man har uppåt sist, så det blir knaprigt och gott. En favoriträtt här och billig mat med...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.