Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Enkel middag?

  • Penne 16 augusti 2008

    Jag ska vara ensam i kväll, och tycker det är så tråkigt att laga mat till mig själv så det blir oftast att jag bara äter sallad.

    Är det någon som har något annat tips på en god, enkel och lätt middag?? Det skadar ju inte om den är lite hälsosam... :)

  • kickiekblad 16 augusti 2008

    en bondomelett eller nån slags av paj

  • annsofi_83 16 augusti 2008

    Skrivet av sussie755 den 16 aug 2008

    Jag ska vara ensam i kväll, och tycker det är så tråkigt att laga mat till mig själv så det blir oftast att jag bara äter sallad.

    Är det någon som har något annat tips på en god, enkel och lätt middag?? Det skadar ju inte om den är lite hälsosam... :)

  • zudette 16 augusti 2008

    Gör en enkel pastasås med lite tinad spenat (pressa ur lite av vätskan), en burk creme fraiche (lätt), pressad vitlök, salt o pepppar! Enkelt och gott. Servera till fullkornspasta!(Y)

  • snuosm 16 augusti 2008

    Stek kycklinginnerfilé i stekpanna eller wok, häll i en burk färdig thaisås t ex paneng curry (konservburk) och en påse wokgrönsaker. Låt koka tills allt är varmt och gör under tiden i ordning lite nudlar.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.