Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Eran bästa paradrätt =o)

  • Cayenne71 18 februari 2008

    Jag är nyfiken på eran bästa paradrätt.
    Rätten som alltid funkar. Vardag som fest. Er stora favorit.

  • pehrzonflickan 18 februari 2008

    En rätt som alltid fumkar oavsett om det är finfolk eller inte, fest eller vardag. dag som kväll är väl kycklingfile och bulgur blandat med diverse grönsaker som broccoli, körsbärtomater, ruccola och rödlöksringar. En kall cremefraichesås. Frächt, festfint om man vill eller vardagsgott.(Y)

  • ikah 18 februari 2008

    Fläskfile med mustapekkasås, klyftpotatis eller vitlöksgratäng och en god blandad sallad(Y)

  • lennali 18 februari 2008

    Skrivet av ikah den 18 feb 2008

    Fläskfile med mustapekkasås, klyftpotatis eller vitlöksgratäng och en god blandad sallad(Y)


    Hej Ikah
    Blev genast nyfiken på mustapekkasås, vad är det?

  • evaldo 18 februari 2008

    Rotmos med fläsklägg kan inte misslyckas och duger till både fattig som rik.

  • Jessika 18 februari 2008

    Hawaiigryta med mos eller Sandefjordsgratinerad lax med potatis. Fungerar till 97 % av mina vänner (undantagen är några allergiker).:D

  • MammaModesty 18 februari 2008

    det får nog bli 3 st
    trattkantarell paj
    kycklingfilé på ädelost
    fläskfile antingen i vinsås eller med potatismos under osttäcke (det senare finns i mina recept)

  • MammaModesty 18 februari 2008

    Skrivet av annecatrine den 18 feb 2008

    Jag är nyfiken på eran bästa paradrätt.
    Rätten som alltid funkar. Vardag som fest. Er stora favorit.


    vilken är din??

  • Ninnz 18 februari 2008

    Fetaostgratienerade kycklingfileér med ungsbakade och honungsglaserade rotfrukter.
    Yummie!!

  • anluk 18 februari 2008

    Kycklingsmörgåstårta, Pastagratäng med kyckling eller wokat.

  • Kvastis 18 februari 2008

    Jag har precis lagt upp ett recept på en kycklinggratäng som är jättegod och lättlagad.
    Testa gärna.
    "Lättlagad kycklinggratäng" heter den.
    (Y)

  • Cayenne71 18 februari 2008

    Hrm, ja men visst. Jag glömde ju att skriva en av mina favoriter.
    Fläskfilé eller kycklingfilé med champinjoner, bacon, sambal, lite curry, grönsaksbuljong, grädde och cf. Kanske ska lägga in recept på denna egenkomponerade historia. Måste ta en bild nästa gång bara.
    Vad kul med så många bra tips från er alla. Jag blir hungrig bara av att läsa om allt gott.

  • tulipan 24 februari 2008

    Mustapekka sås... är en ost med massa svartpeppr runt om.. rund grej som finns i Finland.. sån ost man brukar äta på kex:-) vi finlandssvenskar ha pippi på den ostsåsen. Vi sätter den osten i en kastull med en massa grädde i ... sen rör vi om den tills osten smält. Snabbt å grymt god. Äter den till allt. Den e kanon till fiskrätter som kötträtter. I våran familj är den alltid med på julen åxå :-)
    Får tyvärr inte tag i den här men handlar alltid en massa när vi är över till mina föräldrar i österbotte(Finland) eller så skickar min snälla mor ner en massa frysta med posten :-)

  • Erra 25 februari 2008

    Potatisgrattäng och fläskfilé funkar alltid :)

  • Glitterfia 17 mars 2008

    Kött och potatis funkar alltid:D
    För min del måste det nog ändå vara Festgratäng. Med spagetti, kyckling och paprikacurrysås. Funkar vid alla tillfällen, till och med på uppesittarkvällen ,dan för doppare dan.
    Receptet finns i min kokbok(Y)

    Eller inbakad kassler, jasminris och sallad
    (har inte hunnit lägga ut den ännu) Ska nog göra det nu så den kommer nog inom kort....

  • Ernst76 17 mars 2008

    "Strimlad biff med purjolök" är den rätt jag brukar bjuda mina gäster på (se mina recept). Den går alltid hem(Y).
    Jag jobbade länge med receptet för att få det perfekt och det är ju roligare att kunna bjuda på något som man kommit på själv:D.

  • zonale 17 mars 2008

    Wienerschnitzel och potatissalld så som det tillagas i Österrike. Sachertårta till desset.(Y)

  • kajsa36 17 mars 2008

    Jag brukar gör min honungs kyckling i lergryta.... Den går alltid hem..:p

  • grethel 23 mars 2008

    kyckling chilivips (variant på flygande Jakob) och slabanger, dock inte i samma måltid, det blir alltför mäktigt.

  • bernit 23 mars 2008

    http://www.matklubben.se/recept/cour_de_filet_provencale_17555.html

    /BÅ :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.