Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Eran bästa paradrätt =o)

  • ankianka 2 april 2008

    Kyckling med chili,lime o apelsin i creme fraice sås o pressad potatis...
    Varje gång vi ska ha gäster, säger ungarna att vi ska ha den..blir lite tjatigt men den är supergod

  • Lena 2 april 2008

    Kyckling fileer med curry och ris:p

  • githg 2 april 2008

    Skrivet av ankianka den 2 apr 2008

    Kyckling med chili,lime o apelsin i creme fraice sås o pressad potatis...
    Varje gång vi ska ha gäster, säger ungarna att vi ska ha den..blir lite tjatigt men den är supergod



    Låter gott tycker jag. Letade bland dina recept men hittade inget. Var kan jag få tag på det?

  • zonale 2 april 2008

    Dillkokt lax med kräftstjärtar. Något för fisk och skaldjursälskaren att prova.(Y)

  • Wombat04 2 april 2008

    Måste säga att vi har många sådana, men topp 3: Kalasfilé (en fläskfilérätt, ännu ej inlagd bland mina recept men kommer!), Solkyckling (tror den är inlagd, en kycklingrätt med apelsin och curry) och Fransk senapskyckling (är nog inte heller inlagd, fann den i en broschyr från Mejerierna som Arla hette då, för länge sedan). Det funkar alltid, folk är lyriska och även jag ... fast jag blir ju lätt lyrisk ... :D

  • sussiofaeke 3 april 2008

    enbär och rosmarinmarienerad älgstek med tranbärssås, kokt potatis och grönsallad med fetaost o pinjenötter... mmmmmmm :)

  • Mojjan-73 5 april 2008

    Tacopaj funkar alltid här. Fläskfilé, rödvinssås och potatisgratäng är ju också en favorit bland dom flesta vänner. :p

  • odalenpia 5 april 2008

    :) Ja man har ju samlat på sig några paradrätter under åren som gått, men i min familj får jag nog säga att den största av dem är Lasagne à la Baroque, en annorlunda lasagne med mycket hetta och smak, tar lite tid att göra, så det är ingen vardagsrätt, men på helgen när man är ledig så är det värt varenda minut.....mums...mums (Y)

  • miasvante 5 april 2008

    Jag har många olika topprätter men en jag alltid återkommer till är fläskfilé i grönpepparsås, så lätt att göra bara att bryna filén, krossa grönpeppar, hälla på grädde och låta det sjuda en stund.
    Bjuder sedan en god vitlöksgrstäng till och en fräsch sallad till.

  • MatAnders 5 april 2008

    Jag skulle nog säga grillstuvning med dillsmak inte någon flashig rätt men ack så god. Och i dag får jag njuta av den.:D

  • Okänd 7 april 2008

    Ris och kassler i ugn! http://www.matklubben.se/recept/ris_och_kassler_i_ugn_22049.html

    Lika lyxigt god när den än serveras. Går att variera och snåla eller lyxa till. Med eller utan ost, vanlig grädde eller matlagningsgrädde. Ananasringar för den äventyrlige..

  • monac 17 april 2008

    gazpacho till förrätt,grillad biff & ungsrostade grönsaker.2-3 olika såser/röror samt ett persilje & vitlöks smör:) sallad på babyspenat,coctailtomater,rödlök,ruccola & valnötter. ALLT går att förbereda bara biffen man grillar a la´minut på kolgrillen ute!...så får man mycket tid till sina gäster.

  • ankianka 28 april 2008

    Skrivet av MatAnders den 5 apr 2008

    Jag skulle nog säga grillstuvning med dillsmak inte någon flashig rätt men ack så god. Och i dag får jag njuta av den.:D

    Vad i hela världen är grillstuvning?

  • MatAnders 28 april 2008

    Skrivet av ankianka den 28 apr 2008

    Skrivet av MatAnders den 5 apr 2008

    Jag skulle nog säga grillstuvning med dillsmak inte någon flashig rätt men ack så god. Och i dag får jag njuta av den.:D

    Vad i hela världen är grillstuvning?


    En typ av gräddstuvning med rester av det man grillar kvällen innan har recept på sidan kanongott

  • Babzan 28 april 2008

    gratinerad fläskfilé med champinjoner funkar alltid!! Kanske lite i festligaste laget men det beror ju på vad man är ute efter? Recept finns på min sida:
    Mvh Babzan

  • vanillalover 28 april 2008

    Här kommer min favvisrätt. God både till vardag och fest. Det bästa är att den är så himla lätt att göra!
    Viltlax
    /Marie

  • Gunn57 28 april 2008

    Den här kassler rätten går alltid hem

    Kassler med champinjonstuvning (Y)(Y)

  • The_mama97mia 28 april 2008

    Min paradrätt, fast detta varierar ju lite med säsong??? , är min fisksoppegryta, finns i mina recept. Det är ett recept som man höftar mkt i o tar efter säsong o tillbud, lite Cajsa Warg.

    Annars är Thaikyckling i grön curry en höjdare med. FInns också i mina recept.

    Skulle jag bjuda kungen på middag skulle han få Pitepalt.
    *skratt*

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.