Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Färsk pasta

  • Ninni84 28 juli 2011

    Någon som har någon hemmagjord pasta sås som är god till färsk pasta???

  • Amika 28 juli 2011

    Skala 500g räkor och marinera i

    3 msk olja (ej oliv)
    sambal oelek efter smak, jag brukar ta 1-2 kryddmått
    1-2 msk pressad citron
    salt
    peppar
    2 msk finhackad bladpersilja
    3 grovt hackade tomater

    Låt det dra i marinaden i ca 30 minuter och vänd sedan ner det i den nykokta varma färskpastan.

    Jättegott! :)

  • Amika 28 juli 2011

    JAg brukar kunna ta i ett kilo räkor också... Då får man verkligen frossa i räkor och det är ju sååååå gott! :)

  • tojve 29 juli 2011

    Till vardagslyx brukar jag köra färsk pasta med typ skinksås; bechamel med typ kassler i funkar bra. Krydda efter smak och njut sedan ordentligt. :)

  • Peter_Stompare 31 juli 2011

    Fräs ansjovis, vitlök och chili i olivolja. Släng i cocktailtomater eller liknande och puttra till önskad konsistens. Pressa gärna också lite citron i. Sen kan den piffas till efter önskemål med tex persilja, oregano, basilika, salvia etc

  • Annras 31 juli 2011

    Prova den här:

    Skink- och ostsås {curl-lip}

  • DoctorWho 31 juli 2011

    Med risk att låta okunnig, jag trodde att man kunde äta alla sorters pastasås till färsk pasta. Det är iaf vad som står i min kokbok om italiensk mat (den är översatt från engelska till svenska). Vill gärna veta om det stämmer.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.