Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Falukorv

  • jas65 17 mars 2010

    Enebacken falukorv på Lidl är enligt mig den smakrikaste och godast av de falukorvar jag har testat och den på minner om den man kallade för Kils Falukorv.

    Mvh
    Anders

  • Molgan 18 mars 2010

    Tack alla, för era tips på falukorvsrätter. Jag trode att jag max skulle få 5-6 olika förslag.

    Vi köper också falukorv på Lidl.

  • zonale 18 mars 2010

    Min ärade make vill inte ha någon annan än falukorven från Lidl.:)Hög kötthalt och god smak.

  • evaldo 18 mars 2010

    Min falukorv i pepparrotssås

    För: 4 personer
    Tillagningstid: 20 minuter minuter

    Gott och snabbi att laga till när man har bråttom och hungern tränger på.



    Källa: Min egen bild
    Uppladdad av: evaldo

    Ingredienser
    500 g falukorv
    3 dl buljong
    1 dl mjölk
    2 msk matfett
    2 msk mjöl
    2-3 msk riven pepparrot
    1 tsk senap
    1 tsk salt
    1 krm vitpeppar

    Lägg till i inköpslistan
    Beskrivning
    Smält metfettet i en kastrull. Rör ner mjölet och rör om och vispa i buljongen och mjölken. Smaksätt med salt, peppar och ppparrot.

    Dra skinet av korven och halvera den. Bryn korven lätt på bägge sidor tills de får fin färg. Servera med kokt färskpotatis och någon grönsak.

    Skrivet av evaldo Min falukorv i pepparrotssås
    2008-06-16

  • Mistys 18 mars 2010

    Skrivet av boz1965 den 17 mar 2010

    Skrivet av frucaos den 17 mar 2010

    Inget recept - men nyfiken på vilken falukorv ni tycker är godast? Tydligen har Lidl en svensk falukorv som vunnit en sån "smak-test". Ska prova den nästa gång. Har definitivt kommit över min Lidl-skräck!!


    Falukorven som Lidl har satt sitt eget märke på tillverkas av Ingemar Johanssons och är exakt densamma som säljs i andra butiker under IJ's märke som gluten- och laktosfri.


    Om det är den dom har på annons ibland så är den inte svensk. Svensktillverkad men utländskt kött enligt vad som stod i en annons iallafall ( har inte läst på förpackningen). Om man nu tycker det spelar någon roll!

  • Mistys 18 mars 2010

    Söker man på nätet om Enebackens falukorv så står att den tillverkas i Sverige av danskt kött!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.