Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

familjerecept

  • Wombat04 21 april 2008

    Mammas ljuvliga köttbullar i sås görs relativt ofta. Stora härliga köttbullar! Sedan den spanska rätten tortilla de patatas, potatisomelett med lök. Mormor hittade en gång ett recept på äppelkaka i ICA-kuriren, som jag TROR finns på min sida ... det är en av favoritdesserterna hemma.

  • Bappi 21 april 2008

    Givetvis är det mammas köttbullar som verkligen är små och så läckert bruna plus den goda såsen till. Köpta köttbullar har inte en chans att uppnå hemlagade köttbullar. Jag sätter alltid dit fiberhavregryn i stället för ströbröd i smeten plus knorr mm. (Y)(Y)(Y)(Y)(Y)

  • Bappi 21 april 2008

    Den egna grytstekta nötsteken är bara ett måste plus den goda gräddsåsen till.
    Ja som ni ser finns det en hel del saker som man inte ska förglömma

  • Smulpajen 21 april 2008

    Pasta i alla former går alltid hem(L)

  • pia61 21 april 2008

    Köttbullar är ju det klart godaste som finns!(Y) Nu skrev ju flera det, men jag har 3 vardagsrätter som jag gör i tid och otid hemma i vår lilla familj, tröttnar aldrig!
    Biff-i-panna
    Carbonara à la Pia
    Pias korvpasta

  • monel 21 april 2008

    Pannbiffar. Jag är inne i en riktig pannbiffperiod.

    På vintern blir det ofta

    Ullas goda köttgryta (nöt eller vilt)

  • zudette 21 april 2008

    Korv med stuvade makaroner är en standard hos oss.... Vi skär korven i mindre bitar, tärningar, innan vi steker den så blir den ännu godare....

  • kajsa36 21 april 2008

    Min falukorv med gräslökssås är något både mormor och mamma gjort.. så gott och så simpelt...(Y)

  • Gnagett 21 april 2008

    Lasagne är en favorit och har varit det i alla våra 30 år tillsammans.

  • sonja55 21 april 2008

    Makaronpudding gör jag ganska ofta, om jag frågar vår utflugna dotter vad hon önskar sig för mat när hon kommer hem så är det makaronpudding Makaronipudding

  • Lilljeppe 21 april 2008

    Det här receptet är ett gott minne från när man var barn. Nu älskar mina bar maträtten:p
    Herrgårdsstek

  • elisabethugo 21 april 2008

    Pannkakor är alltid återkommande. Så vanligt men ACK så gott.

  • sajoh69 22 april 2008

    Om min son på 7 år skulle få bestämma, skulle vi äta mannagrynspudding med saftsås 7 dagar i veckan :D
    Vi äter det ganska ofta, men inte riktigt lika ofta som han önskar :D

  • sajoh69 22 april 2008

    Den här rätten är både god och snabb att göra, därför återkommer den ganska ofta hemma hos oss ...

    Penne all'arrabbiata (rasande pennor)

  • evaldo 22 april 2008

    Min kebabgryta dyker upp med jämna mellanrum. Dels för att den är god och dels för att den är lätt att laga.

  • frucaos 22 april 2008

    Chili con carne med majsbröd och inlagda persikor! Den kan vi inte vara utan länge. Har inget recept på chilin, men har upptäkt att den blir väldigt god med öl i...
    Den får gärna vara riktigt stark - persikorna lenar så bra!

  • elisabethugo 4 maj 2008

    Något som också återkommer hos oss är panbiff med lök.

  • Glitterfia 4 maj 2008

    Festggratängen som finns i mina recept lagas ofta Den är perfekt den passar till alla tillställningar. Uppesittarkväll, sommarmiddag, tjejmiddag. parmiddag mm. Så attans god.

    Även min kinagryta med fläsk och bambuskott lagas nog nästan varje vecka här (L) Fanken också nu blev jag ju sugen på den , Måste nog göra den i morgon. :p Då lägger jag in kort på den också .
    Hoppas det är fler som törs prova den.(Y):p

  • MissBi 4 maj 2008

    mmm,min kyckling i lergryta (med rosmarinkrydda) Pröva den, enkel att göra och så god, så god!
    Titta in på min sida och hämta receptet!
    Miss_Bi :)

  • SEAbjrpn 5 maj 2008

    Ska prova din kyckling i lergryta
    Kram/SEA

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.