Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

fast eller mjölig?

  • pinoccio 6 februari 2012

    Hej!
    Jag är ny här. Har aldrig gillat att laga mat men älskat att äta ;) Nu ska det bli ändring på det förstnämnda!

    Jag har en fråga om hasselbackspotatis. Det har jag gjort förr men vilket potatissort tycker ni är bäst till detta? Mjölig eller fast?

    Ha en fin måndag :)
    J

  • boz1965 6 februari 2012

    Fast potatis ger bästa resultatet enligt min erfarenhet.

  • pinoccio 6 februari 2012

    Tack! {eat}

    Är det någon som har provat att ha parmesan på? Jag älskar parmesan men har aldrig provat på just hasselbacks.

  • pihal 6 februari 2012

    Jag har prövat både med parmesan och vanlig riven ost. Det blir gott med båda. Jag använder alltid fast potatis när jag gör hasselbackare.

  • pinoccio 6 februari 2012

    Tack för era svar!! {blowkiss}

  • Erajscha 7 februari 2012

    Jag gör hasselbackspotatis på mjölig potatis och blandar ströbrödet med färskriven parmesan.

  • Mistys 7 februari 2012

    Jag gör också på mjölig...mycket godare. Tycker att fast potatis som bakas i ugn blir konstig. Vet inte hur det ska beskrivas men lite "kladdig" på något sätt och inte alls lika mosig och god. Sen har jag upptäckt att fast potatis gärna bli lite blåaktig om man får kvar till matlåda. Det blir aldrig mjölig. Ser lite oaptitligt ut. Eller så har jag haft otur bara:\

  • sva 7 februari 2012

    Jag gör alltid på fast potatis.

  • Eery 7 februari 2012

    Kan du inte testa både och?

  • Liindis 7 februari 2012

    Ibland delar jag den fasta potatisen mitt itu!
    Och blandar parmesan med ströbröd samt lite paprikapulver!
    Det blir både vackert och smaskens!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.