Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Favoriter

  • enAnnan 10 mars 2008

    Vad står oftast som råvara på ditt bord i veckorna?
    (Kyckling, korv, färs, helt kött, grönt, fisk)

    Vad har du oftast som tillbehör?
    (Potatis, pasta, ris, bulgur, matvete, quinoa)

    Någon grönsak som alltid serveras till maten?

  • enAnnan 10 mars 2008

    För att svara på mitt eget inlägg så äter vi mest fisk och kyckling.
    Potatis blir det oftast hos oss i olika former.

    Och broccoli är den varma grönsak som serveras i stort sett dagligen.

  • Nettie 10 mars 2008

    Mycket kyckling och fisk, soppa en gång i veckan. Tillbehör är oftast ris eller potatis.
    Och i grönsaksväg älskar jag ärter.

  • farmoringer 10 mars 2008

    Älgkött i alla former, färs eller helt eller i bitar, fisk en gång i veckan och så korv förstås. Här äter vi mest mandelpotatis till vår mat. Grönsakerna är det sämre med, men jag äter på jobbet på dagarna så jag får nog i mig tillräckligt. Är väl gubben då som får för lite men han är ingen storkonsument precis av grönsaker..

  • guacamole 11 mars 2008

    Fisk och skaldjur äter vi ofta. Olika rätter med köttfärs blir det också.

    Broccoli, morötter och tomat är de grönsaker vi alltid har hemma. Jag försöker alltid laga mat som innehåller grönsaker så att det inte bara blir en tråkig skivad tomat vid sidan...

    När fantasin tryter blir det nästan alltid pasta eller ris med någon slags röra av grönsaker/skinka/tonfisk. Potatis äter vi en hel del - kokt, bakad, friterad, i klyftor, mos etc.

  • bernit 11 mars 2008

    Fisk & skaldjur 3-4 ggr veckan, sedan mest helt kött med grönsaker & potatis. Ibland något långkok under den mörka årstiden (dillkött, kalops etc)

    /BÅ :p

  • The_mama97mia 11 mars 2008

    oh vad jag blir avundsjuk på en del av er... !!!!
    Råvaror och tillbehör:
    här tycker jag att jag väljer mellan kyckling, kyckling och fläskkött och fläskkött. I den ordningen haha. dessutom blir det en del köttfärs o köttfärs också...

    TIllbehören då:
    Det blir en hel del potatis här, ungarna älskar klyftpotatis. Enligt principen "du är vad du äter" så har jag inga problem att erbjuda mina barn Klyftiga grönsaker. *S*
    Jag försöker se till att vi äter fisk minst en gång i veckan. Vet att barnen får det en gång i veckan i skolan.

    /MIa fast i vardagsmatsträsket

  • monel 16 mars 2008

    Denna årstiden blir det mycket köttfärs och långkok, mycket viltgrytor och tillbehör är oftast kokt potatis och pasta.

  • anluk 16 mars 2008

    Köttfärs, kyckling och så försöker jag ha fisk en gång i veckan.
    Tillbehören är oftast ris och pasta men till typ fisk passar ju potatis allra bäst.

  • The_mama97mia 16 mars 2008

    för övrigt kan jag säga att jag är helt beroende av vitlök och citron. Det sätter fart på det mesta o smakar sällan exakt lika i alla fall....

  • zonale 16 mars 2008

    Kyckling, fisk&skaldjur och köttfärs blir det nog oftast. En hel del soppor också med ett gott hembakt bröd till(Y)

  • The_mama97mia 16 mars 2008

    om jag tänker efter vad gäller tillbehör så är det faktiskt oftast potatis. Har inte lärt mig och barnen att älska alla gryner som finns.
    Kanske måste göra ett försök där...
    Jag har en massa grejer hemma, Quinoa, cous cous, bulgur, hela korngryn U name it...

  • Okänd 16 mars 2008

    Mycket älgkött och färs och mestadels potatis.
    Slarvar lite med grönsakerna faktiskt,sorry

  • monac 16 mars 2008

    Skrivet av Molgan den 16 mar 2008

    cous och cous och bulgur är okej men inte helt lätt att veta vad man ska äta till.
    Vad är Quinna, mama97mia, eller någon annan som vet?



    www.recepthjalpen.se/quinoa.html - 27k där kan du läsa vad "quinoa" är!:)

  • Heisjo 16 mars 2008

    Jag gör matlista varje vecka, och lägger ner ganska mycket tid på att försöka få med blandad kost. Alltså både kött, fisk, soppa, korv grönsaker etc.:p

    För mig är variationen JÄTTE viktig.
    men varje vecka finns fisk med iaf!(Y)

  • Ketronya 16 mars 2008

    Väldigt mycket Quorn, grönsaker, potatis och pasta.
    Nästan aldrig kött, men ibland fisk och kyckling.

  • The_mama97mia 16 mars 2008

    quinoa finns både ljus och röd tydligen?
    Har inte ännu vågat göra ngt med den jag har i skåpet!!!! *rodnar*

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.